Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2008

4, 5, 7, 9, 10 και 12 Ιουνίου 2006

Δευτέρα, Ιούνιος 12, 2006

Τ ά σ ο ς

ΠΡΙΝ ΓΕΝΝΗΘΕΙΣ

Τρίτη 27 Αυγούστου 1985 απόγευμα ώρα 8
Μωρό μου δεν ξέρω τι είναι αυτό που με εμπόδιζε να αρχίσω να συμπληρώνω το ημερολόγιο σου. Σίγουρα η τεμπελιά, λίγο η αγωνία, όλα μαζί. Πάντως το άλμπουμ το έχω αγοράσει από τότε που έμαθα ότι υπάρχεις. Με συγχωρείς μωρό μου για την αμέλεια μου. Σε σκεφτόμουν συνέχεια και όλο έλεγα να γράψω κι όλο ο καιρός περνούσε και έτσι τώρα κοντεύεις να γεννηθείς. Είναι αλήθεια όμως ότι δε ν το έχω πιστέψει, ότι θα αποκτήσουμε κι άλλο μωράκι. Μου φαίνεται παράξενο. Εκτός αυτού έχω μάθει να πλέκω απ΄ τον Φεβρουάριο και από τότε τα έχω παραμελήσει όλα και πλέκω - πλέκω συνέχεια, λες και θα ξεχάσω την τέχνη. Ο μπαμπάς μόλις με βλέπει με τις βελόνες γκρινιάζει. Να, μόλις τώρα τελείωσα ένα καρέ για το σαλόνι και από αύριο θ΄αρχίσω άλλα δύο μικρά κομμάτια. Να σκεφτείς ότι και στο ημερολόγιο της Λένας έχω να γράψω εδώ και κάτι μήνες. Μωράκι μου, σε περιμένω στιγμή στη στιγμή. Να σε πιάσω στα δυο μου χέρια και έτσι να πιστέψω ότι έχω δύο παιδάκια. Τώρα μιλάω στην Λένα για το νινί που θα έρθει. Βλέπω την κοιλιά μου φουσκωμένη, νιώθω εσένα μέσα μου να με κλωτσάς, αλλά δεν το έχω συνειδητοποιήσει ακόμη για τα καλά. Πίστευα ότι μέχρι τις 15 Αυγούστου θα είχα γεννήσει. Οι μέρες περνούν κι εσύ δεν έρχεσαι ακόμη κι εγώ τόσο αγωνιώ και νομίζω πως είναι όλα ένα όνειρο. Η αλήθεια είναι ότι φοβάμαι πολύ. Ίσως γιατί τώρα ξέρω τι πέρασα στην Λένα και για αυτό το ρίχνω στο πλέξιμο, για να μην σκέφτομαι. Κι εσύ μωρό μου, μην αργείς. Έχω ταλαιπωρηθεί πολύ μ΄αυτές τις ζέστες. Και εκτός αυτού έχω πρηστεί στο πρόσωπο, πόδια, χέρια. Έχω γίνει ένα βαρέλι με πρησμένα μάτια.Ο μπαμπάς μου λέει: «Έχεις ομορφύνει το ξέρεις;». Με δουλεύει και από πάνω. Τέλος πάντων αυτά θα τα γράψω παρακάτω. Έχουμε καιρό. Εκείνο που θα ήθελα να γράψω πριν γεννηθείς είναι άλλα. Π.χ. τις σκέψεις μου για το τι θα είσαι. Από την αρχή πίστευα και ήμουνα απόλυτα βέβαιη ότι θα είσαι κοριτσάκι. Οι χτύποι της καρδιάς σου, όπως και η ξανθή γραμμή στην κοιλιά μου είναι ίδια με της Λένας. Η διαφορετική εγκυμοσύνη όμως, το πρήξιμο, η αργοπορία σου να γεννηθείς, με κάνουν να πιστεύω ότι μπορεί να είσαι και αγοράκι. Αν και ο γιατρός με την τηλεόραση μ΄ έδωσε να καταλάβω ότι θα είσαι κοριτσάκι. Πάντως εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα. Θέλω να είσαι γερό παιδάκι και το φύλλο δεν με ενδιαφέρει. Το ίδιο θα χαρώ αν είσαι κοριτσάκι (γιατί θα έχει παρέα και η Λένα και γιατί θα σε βαφτίσουμε Αφροδίτη στο όνομα της γιαγιάς που θα σε μεγαλώσει) και το ίδιο θα χαρώ αν είσαι αγοράκι. Πρώτα απ΄όλα γιατί θα χαρούν όλοι οι άλλοι και ειδικά ο μπαμπάς που θέλει να σε κάνει ποδοσφαιριστή. Ο παππούς που θα ακουστεί τ΄όνομα του, Τάσος και το επίθετό του. Κι έπειτα, ζευγαράκι είναι ωραία. Θα λέω από ΄δω η κόρη μου και ο γιος μου. Θα πάρω μια γεύση και από τα δυο. Διαφορετικά θα λέω: οι όμορφες χαριτωμένες κόρες μου και θα καμαρώνω μαζί τους. Όσο για τον μπαμπά, τον έχω πείσει τόσο πολύ ότι θα είσαι κορίτσι, που μάλλον το έχει συνειδητοποιήσει. Όχι τίποτα άλλο, αλλά γιατί τον καταλάβαινα απ΄την αρχή, ότι ήθελε αγοράκι και προσπάθησα να τον προσγειώσω, για να μην στενοχωρηθεί στο τέλος. Μια μέρα μάλιστα που του είπα «κορίτσι θα είναι» μου λέει: «γιατί χαθήκανε τ΄αγόρια;» Ή μια άλλη φορά που του είπα αστεία «ας είναι κορίτσι για να μην πάνε χαμένα τα ρούχα της Λένας», ξέρεις τι μου είπε; «Ας είναι αγόρι και του φοράμε και φουστάνια!» Ύστερα τι του λες; Όσο για τον παππού και την γιαγιά Ελένη, όσο και να το κρύβουν ή να μη θέλουν να το παραδεχτούν, σε θέλουν αγοράκι. Η γιαγιά η Αφροδίτη δεν έχει κανένα πρόβλημα. Πιστεύει ότι θα είσαι αγοράκι, γιατί έχω διαφορετική εγκυμοσύνη. Αν και την συμφέρει να είσαι κοριτσάκι για να ακούσει τ΄όνομα της, όμως κι αυτό το χαρίζει στον παππού και μου λέει αν είναι κορίτσι, ας το πούμε Αναστασία για να χαρεί ο παππούς. Εκείνο που θέλω εγώ από σένα και από τον Θεούλη είναι να είσαι γερό παιδάκι και να μην με ταλαιπωρήσεις πολύ στην γέννα. Ναι μωρό μου; Σ΄αγαπώ και σε περιμένω για να συμπληρώσεις την οικογένεια μας και την ευτυχία μας. Τώρα θα σ΄αφήσω, γιατί η Λένα γυρίζει γύρω-γύρω και ζητάει αγκαλιά. «Αγκαλιά μαμά». Και έχει δίκιο, η καημένη. Με τα πλεχτά μου την έχω παραμελήσει πολύ. Θα τα ξαναπούμε πάλι. Ναι μωρό μου;
posted by elpida @ 6/12/2006 12:32:00 πμ 16 comments
16 Comments:
At Δευ Ιουν 12, 06:10:23 πμ, Purple Overdose said...
Απʼ τα πιο γλυκά σου ποστ, Ελπίδα...

At Δευ Ιουν 12, 10:31:40 πμ, Alkyoni said...
γλυκό γλυκύτατο τρυφερόκαι ο μικρούλης ανθρωπάκος,παιδάκι με μεγάλη οικογένεια :) εκτός την α' βαθμού συγγένειας οικογένεια...έχει και την οικογένεια των βλόγκερς Αναστασία,όμορφο όνομα,εγώ θα διάλεγα το Αφροδίτη. Ίσως επειδή οι 2 γυναίκες που γνώρισα με αυτό το όνομα,είχαν ζωή πολύ "ξεχωριστή" η μια ήταν 70 χρονών,θεία μου, 11 εγώ όταν τη γνώρισα, και τα χρόνια δεν μπορούσαν με τίποτε να σβήσουν την ομορφιά του προσώπου και της ψυχής της,η άλλη φίλη μου,σπάνιο πλάσμα. Ξέρεις πιστεύω στη θεωρία πως τ όνομα κατά ένα τρόπο καθορίζει την ζωή μας. Δως της ένα χαδάκι από μένα :) Και με το καλό να ρθει να μας βρει :)
Ελπίδα μου,σου εύχομαι ό,τι καλύτερο
ΥΓ:Δεν είμαι στη Γερμανία αλλά στη Θεσ/κη Φιλιά

At Δευ Ιουν 12, 01:47:18 μμ, Εργοτελίνα said...
Καλημερα,βρεχει;;Oπωσδηποτε να ενημερωνουμε τα album..Aυριο,μεθαυριο θα μας τα ζητησουν............

At Δευ Ιουν 12, 07:11:58 μμ, elpida said...
purple overdoseΝα είσαι καλά. Καλώς όρησες στο μπλογκ μου!

At Δευ Ιουν 12, 07:25:35 μμ, elpida said...
alkyoni μου, κι εμένα μου άρεσε το Αφροδίτη, πόσο μάλλον που έτσι έλεγαν την Μάννα, αλλά στο πρώτο ΄παιδί τίμησα την πεθερά μου, Ελένη και στο δεύτερο που ήταν αγόρι, τον πεθερό μου Αναστάσιο.Πάλι δεν μπορούσα να πω τον πατέρα μου Δημήτρη, γιατί Δημήτρη λένε τον άντρα μου. Οπότε το όνομα Αφροδίτη, ελπίζω να το πει ο γιός μου στο πρώτο του κορίτσι, αν θέλει η νύφη μου, αντί του δικού μου. Κι εγώ πιστέυω ότι τα ονόματα καθορίζουν σε ένα βαθμό την ζωή μας.Ας είναι καλά όμως, όλα τα παιδιά του κόσμου. Το όνομα μερικές φορές είναι λεπτομέρεια...Χαίρομαι που είσαι Θεσ/κη. Άρα μπορεί και να γνωριστούμε.κοντά είμαστε.

At Δευ Ιουν 12, 07:31:37 μμ, elpida said...
εργοτελίνα μου, που είσαι κορίτσι μου;Σε όλες τις νέες μαμάδες συνιστώ να κρατουν ημερολόγιο στα παιδιά τους. Το χαίρονται πολύ, ειδικά όταν μεγαλώνουν. Τελευταίως βρήκα κάποιες κασέτες με τα πρώτα τους λογάκια και τα δικά μου κοπεπέ και της γιαγιάς, της Μάννας, που δεν ζει πια και κλαίγαμε όλοι μας απ΄την συγκίνηση!Μεγάλη υπόθεση οι αναμνήσεις...Τώρα που βγήκαν τα βίντεο είναι πολύ πιο εύκολα τα πράγματα.

At Δευ Ιουν 12, 08:15:47 μμ, apousia said...
Να είναι πάντα γερός κι ευτυχισμένος!Να μην χωράς την χαρά που θα σου χαρίζει,σ'όλη σου τη ζωή,ο Τάσος της ζωής σου!Την αγάπη μου!

At Δευ Ιουν 12, 09:21:02 μμ, αερικό said...
Αν καταλαβα καλα ο Τασος αναμενεται να ρθει στον κοσμο μας τωρα κοντα;;( Την τρυφεροτητα που μπορει να βγαλει προς τα εξω η γεννηση του δικου μας παιδιου , δεν μπορει κανενα αλλο γεγονος να μας τη βγαλει.. και πεστε με κι απολυτη δε θα με πειραξει..:-)

At Δευ Ιουν 12, 09:46:34 μμ, kyriaz said...
This post has been removed by the author.

At Δευ Ιουν 12, 11:08:28 μμ, elpida said...
Παιδιά αυτό το σχόλιο, γιατί μετάνοιωσε αυτός που το έσβησε;Κάν΄τε μου μια μετάφραση,παρακαλώ.

At Δευ Ιουν 12, 11:17:12 μμ, elpida said...
απουσία μου γλυκειά, μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου να είναι χαρούμενα και να κολυμπάνε οι γονείς τους στην χαρά.Εύχομαι και σε σένα να βρείς την δύναμη, να κάνεις νέα οικογένεια και να νιώσεις πολλές, πολλές τέτοιες χαρές, γιατί σου αξίζει.Φιλάκια πολλά.

At Δευ Ιουν 12, 11:23:25 μμ, elpida said...
αερικό μου, ο Τάσος μου ήρθε στον κόσμο μας πριν 21 χρόνια και η Λένα μου πριν 23 χρόνια.Τώρα έχουμε αλλιώτικες χαρές, μα δυστυχώς η ζωή δεν είναι μόνο χαρές. Γερά να είναι μόνο και σιγά σιγά, θα βρουν τον δρόμο τους, όπως όλα τα παιδιά του κόσμου.Να είσαι απόλυτη. Στο θέμα παιδί γλυκαίνουν όλοι. Πόσο μάλλον η κάθε μάνα!

At Τρι Ιουν 13, 10:19:53 μμ, Funky_MouToN said...
Θα μου δώθειθ και μένα μια αγκαλίτσα,ε; :))

At Παρ Ιουν 16, 09:12:37 πμ, Katerina ante portas said...
Τρυφερό χάδι μαμάς, να τον χαίρεσαι, να τα χαίρεσαι τα παιδιά να τα δείς καλύτερα απ' ότι ονειρεύεσαι!

At Παρ Ιουν 16, 04:22:23 μμ, elpida said...
Κατερίνα μου,ευχαριστώ κορίτσι μου κι εσύ ότι επιθυμείς.

At Κυρ Ιουν 18, 12:45:17 πμ, elpida said...
προβατάκι μου, μόνο μία; Για τόσο τσιγγούνα μ΄έχεις;

Σάββατο, Ιούνιος 10, 2006

Πριν 8 χρόνια.....
8/6/98 Δευτέρα Αγίου Πνεύματος

Καλημέρα Άναυρε. Καλημέρα ήλιε. Καλημέρα ατέλειωτο μπλε της θάλασσας. Καλημέρα καλοκαίρι. Καλημέρα ζωή. Καλώς ορίσατε στη ζωή μου. Ήσασταν εδώ;Ναι. Εγώ έλειπα. Είχα ξεχάσει πως υπάρχετε.... Είχα πάθει κάτι παρόμοιο, μ΄εκείνο που νόμιζα πως τα αστέρια φαίνονται μόνο στην αυλή του χωριού μου κι όχι απο το μπαλκόνι μου. Φυσικά έφταιγαν οι τέντες.... αλλά πού να προλάβω να το σκεφτώ;Έτσι και τώρα. Ήρθε το καλοκαίρι, κοντά μου η θάλασσα κι εγώ έβλεπα γύρω μου χειμώνα, γιατί έτσι ένιωθα και έτσι νιώθω, αλλά ίσως τώρα, μετά τη βουτιά στη θάλασσα, να μη νιώθω ακριβώς έτσι... Ναι. Δε νιώθω έτσι. Ήρθα με τέτοια λαχτάρα και έπεσα με τα μάτια κλειστά στην αγκαλιά της, άνευ όρων. Η πιο ωραία αγκαλιά. Βούτηξα. Ξαλάφρωσα. Πέταξα ότι κουβαλούσα πάνω μου. Άγχος, πανικό, υποχρεώσεις και πρέπει.Ναι καλή μου. Απέδρασα απ΄ το σπίτι και την οικογένεια, για να βρεθώ κοντά σου, έστω και λίγες ώρες. Ήθελα να χωθώ στην αγκαλιά σου και να πάρω δύναμη, για να συνεχίσω, σε όσα δε μπορώ ν΄αντέξω.Είναι θέμα προσαρμογής. Το κατάλαβα. Έλα όμως που εγώ, δε μπορώ να προσαρμοστώ και είμαι απροσάρμοστη. Σε μένα όλα περνούν από μια διεργασία ψυχική και δυστυχώς αυτή η διαδικασία αργεί πολύ. Μου παίρνει πολύ χρόνο. Δεν τα καταφέρνω πιο γρήγορα. Δε βοηθούν και οι άλλοι γύρω μου, όλο μου τα μπερδεύουν...... Κι εκεί είναι που μεγαλώνει αυτή η καθυστέρηση.Τώρα θα μου πεις, τι σου φταίνε οι άλλοι; Αν δε φταίγανε, δε θα ήμουν έτσι. Έλα όμως που εγώ έχω ανάγκη από βοήθεια στο πρόβλημά μου. Καλή μου θάλασσα, ήρθα κοντά σου και κουβάλησα μαζί μου, όλα τα προβλήματά μου. Περίμενέ με σε παρακαλώ, να τ΄ αδειάσω όλα πάνω σ΄ αυτό το ημερολογιάκι και θα τρέξω για δεύτερη φορά στην αγκαλιά σου, πιο ελαφριά τώρα. Το ραδιάκι δίπλα μου και ο Μητροπάνος τραγουδάει το:"Η αγάπη χάθηκε, σαν ένα καράβι, ψάχνοντας για να βρει κάπου μια στεριά. Η ζωή μας κύλησε κι έφτασε στο τέρμα, όπως ένα κέρμα, στην κατηφοριά".Και τώρα λέει:"Και που λες ευτυχία, ευτυχία δε βρήκαμε.Λίγα μόνο στοιχεία, ευτυχίας γνωρίσαμε.Δε μας έπεσαν λαχεία, τυχεροί δε σταθήκαμε......" Δε ξέρω τι ώρα είναι, δε ξέρω αν ανησυχούν στο σπίτι, άλλωστε τους άφησα σημείωμα. Δε ξέρω πόσες σελίδες έγραψα και πόσα ?ξέρασα? , απ΄ αυτά που μ΄ ενοχλούν, αλλά ήδη, νιώθω καλύτερα.Ο ήλιος με καίει και η θάλασσα με το θαλασσί της, με περιμένει.Α! ρε Χορευτό, πόσο μακριά μου βρίσκεσαι. Έχεις γίνει πολυτέλεια για μένα.Ο καημένος ο Άναυρος, δε θα βρει ποτέ το δικό σου μπλε, γιατί είναι κόλπος, γιατί είναι κοντά σε πόλη και σε λιμάνι. Γιατί τα καράβια δεν σε φροντίζουν, γιατί οι άνθρωποι δεν σε προσέχουν. Έρχονται εδώ και αδειάζουν τα σκουπίδια τους, όπως εγώ, αλλά εγώ τουλάχιστον τα άδειασα πάνω σ΄αυτό το ημερολογιάκι και θα το πάρω μαζί μου φεύγοντας. Πάντα τα παίρνω μαζί μου αυτά τα σκουπίδια. Τα κάνω ανακύκλωση μερικές φορές και από κει βγήκαν και κάποια βιβλία.Ένα, δύο, τρία. Φύγαμε Κατερίνα.?Και δεν αφήνει χαρακιές, τις περισσότερες καρδιές και μια πληγή στα στήθια??Ποιο τραγούδι είναι αυτό;?Δε φταις εσύ η φαντασία μου τα φταίει, γι΄αυτό μην κλαις που φεύγω βιαστικά, σε μένα πια ταιριάζει πια, να κλάψω για της καρδιάς μου τα χαμένα ιδανικά.??Μα ποιο είναι εκείνο το όνειρο, που βγαίνει πάντα αλήθεια?και δεν αφήνει χαρακιές?? (Νταλάρας)Θάλασσα περίμενε. Λέει ένα ωραίο χασάπικο που μού ΄ρχεται να σηκωθώ να χορέψω κι όχι τίποτ΄άλλο, θα γελούν οι άλλοι.Άλλο καλό: ?Κι αν δεις καράβι στη στεριά να ΄ρχεται απ΄ τη ξενιτιά, στείλε μετ΄άσπρα σου πουλιά, χίλια γλυκά φιλιά.....? ?Το πλοίο θα σαλπάρει, για λιμάνια ξένα......?Τελικά δε ξέρω αν ήρθα ν΄ακούσω τραγούδια, να γράψω, να κολυμπήσω, να ξεφύγω, ν΄ αποδράσω, να βρεθώ μόνη ή ξέρω ΄γω. Τα συνδυάζω όλα μαζί. Πειράζει;?Το μερτικό μου απ΄τη χαρά, μου το ΄χουν πάρει άλλοι, γιατί έχω χέρια καθαρά και μια καρδιά μεγάλη. ?.? Στέλιος. Ποιος άλλος;Ήρθα, βούτηξα στα νερά σου και βγήκα πάλι. Τώρα τα νερά σου, μου φάνηκαν πράσινα. Άλλαξαν γρήγορα. Πολύς κόσμος στην αγκαλιά σου. Δε μπόρεσα να σ΄απολαύσω. Έτσι βγήκα γρήγορα. Είδα ότι δίπλα μου είχαν κολλήσει κάποιες κυρίες. Σχεδόν μπορούσαν να διαβάσουν το ημερολόγιό μου απ΄τη θέση τους. Η πλαζ γέμισε. Απορροφημένη στο γράψιμο, δεν το είχα αντιληφθεί.Τράβηξα την πετσέτα μου πιο ψηλά. Κοντά μου τώρα δεν είναι κανένας. Τόσο κοντά εννοώ, ώστε να διαβάζει τι γράφω. Φοβάμαι τον κόσμο; Όχι. Ίσως. Δε ξέρω. Αυτή τη στιγμή μ΄ενοχλούν. Ήρθα εδώ, γιατί ήθελα να μείνω μόνη. Να γράψω τις σκέψεις μου και οι άλλοι με την περιέργειά τους, μ΄εμποδίζουν. Τίποτ΄άλλο.Ρώτησα μία κυρία τι ώρα είναι και μου είπε 11 ακριβώς. Μου μένει καμία ωρίτσα ακόμα. Πότε πέρασε; Εννιά έφυγα από το σπίτι. Λίγες ώρες μόνη, λίγες ώρες ελευθερίας όπως τις θέλω και τις νιώθω εγώ. Ας χαρώ την υπόλοιπη ώρα που μου απομένει. Ας χαρώ την απόδρασή μου, την ελευθερία μου, το τόσο κοντινό ταξίδι μου.?Να μας πάρεις μακριά. Να μας πας σε άλλα μέρη. Φύσα θάλασσα πλατιά. Φύσα αγέρι, φύσα αγέρι.?Το ραδιάκι λέει: Τραγούδια του καλοκαιριού ?Εν πλω??Άσπρα καράβια τα όνειρά μας, για κάποιο ρόδινο γιαλό?.?«Ώρα Ελλάδος 11 Πρώτο Πρόγραμμα. 1938-1998. 60 χρόνια Ελληνική Ραδιοφωνία. Ειδήσεις. ΕΡΑ1»Εγώ θέλω τραγούδια.«22 νεκροί 287 τραυματίες, λόγω του τριημέρου, λέει. Ένας πόλεμος. Ένα κυνηγητό ζωής. Έτρεχαν να χαρούν, να ξεφύγουν απ΄ τα καθημερινά».Θεέ μου! Κοίτα λίγο χαμηλά.Συννέφιασε. Ο ήλιος κρύφτηκε. Ντρέπεται! Ποιος είπε ότι ο ουρανός δεν καταλαβαίνει;«Αίθριος είναι ο καιρός, με τοπικές νεφώσεις και καταιγίδες?.. Τέλος των ειδήσεων. Επόμενη ενημέρωσή σας, στις 12».Θα τ΄αφήσω σ΄ αυτόν το σταθμό, για να μάθω την ώρα. Ελπίζω να πει τραγούδια.Το χέρι μου πονάει. Πονώντας γράφω, γιατί το στηρίζω στην άμμο. Αυτή η θλάση, δε λέει να μου περάσει. Την επεδύνωσα και με την δουλειά.«Η Νατάσσα Ράγιου και η ανθρώπινη, ζεστή συντροφιά που αγγίζει τα όρια του καύσωνα και ελπίζει ότι εμείς αισθανόμαστε κάπως διαφορετικά», γιατί αυτοί λέει έτσι αισθάνονται. Ελπίζει ότι βρισκόμαστε σε κάποια παραλία 26200202 περιμένουν να ταξιδέψουμε μαζί.....Ωραία τα λέει. Κι εγώ για ταξίδι ξεκίνησα. «Ανάβουνε μέσα μου παλιά καλοκαίρια?.», Τίποτα δε χάθηκε (δις) «Στ΄ αλήθεια όλα είναι εδώ». (δις) «Μια σπίθα μόνο ανάβει πυρκαγιές, στις τιμονιές της μνήμης»(δις)«Κι αν η ελπίδα , το μέλλον συντηρεί, η μνήμη τρέφει το παρόν, το παρελθόν μας ζει αιώνια, γιατί ότι υπήρξε μια φορά, δε γίνεται να πάψει, να έχει υπάρξει»Συμφωνώ!? Του Αγίου Πνεύματος. Ας ελπίσουμε να μας φωτίσει. Πάρα πολλά τα τροχαία και να σκεφτείτε, ότι η επιστροφή, δεν έχει καν ξεκινήσει. Φταίει η δική μας επιπολαιότητα. Λες και έχουμε τάσεις αυτοκτονίας. Δε φταίνε οι δρόμοι,? λέει η Νατάσσα.Γεια σου ρε Νατάσσα! Εγώ θα προσέχω στην επιστροφή. Θέλω να γυρίσω στο σπίτι μου και στη ζωή μου. Ταξίδεψα λίγο για να αποφορτιστώ και να μην φορτίσω κι άλλο την οικογένειά μου, με τα προβλήματα της δουλειάς μου.?Με τ΄άσπρο σου το πόδι, στην θάλασσα πατάς....?Ναι! Κι εγώ είμαι άσπρη. Κάτασπρη σαν το γάλα. Το πρώτο μου μπάνιο φέτος.?Τρελό το καλοκαίρι, στ΄αχτένιστα μαλλιά. Με σέρνεις, με ζαλίζεις, σαν το γλυκό κρασί. Απρίλη μου εσύ?, λέει το τραγούδι, αλλά είναι Ιούνης. Δε πειράζει. Σημασία έχει πως αισθάνεσαι. ?Ο κόσμος πυροφάνι κι εμείς αστροφεγγιά....??Οι παραλίες της περιοχής μας πολλές. Μεγάλη προσοχή στον ήλιο, στο πρώτο μπάνιο. Γυαλιά, καπέλο, αντηλιακό κι ένα ραδιάκι στο σταθμό μας, η καλύτερη συντροφιά.?Δεν έχω τίποτα απ΄τ΄άλλα, μόνο το ραδιάκι και τον σταθμό σας, Νατάσσα μου. Τα κυριότερα τα έχω. Πρέπει να μείνω λίγο, λόγω πρώτου μπάνιου, μα εγώ αισθάνομαι την ανάγκη να μείνω όλη μέρα.?Καλοκαίρι, καλοκαιράκι?. ??η τρέλα μας ένα πακέτο κι άντε όπου θέλει ας βγει ?? Στο σπίτι βάλαμε λουκέτο και στη δουλειά διπλό κλειδί.? (Πάριος)Καλά τα λες Γιάννη, αλλά, δεν είναι ακριβώς έτσι.?100,7 και ?Εν πλω?. Έχει επιλέξει η Δέσποινα Τσιούκα, καλοκαιρινή, δροσερή μουσική. Το καλοκαίρι ανήκει σε όλους μας. Ο μήνας αγγίζει τους μπαμπάδες στις 16 Ιούνη.??Το θαλασσί της θάλασσας κι όλο το μπλε του χάρτη, να μπει στη χάντρα που φοράς, να μη σε πιάνει μάτι.....?, ?Κύμα είσαι και μ΄αρπάζεις.....??Εκδρομή στο Μεξικό, κάνει ο Δίαυλος. 20 μέρες.?Θεέ μου! Όνειρο ημέρας. Χωρίς να κοιμάσαι. Τι λες βρε κορίτσι μου; Άσε μας στον Άναυρο κι άσε αν εμείς θέλουμε να ζήσουμε αυτό το όνειρο. Άσε μας στον πόνο μας και βάλε κανένα τραγούδι. Μη μας προσθέτεις προβλήματα.?Ναι! πια δε φοράω την κολόνια μου, ούτε κοιμάμαι στα σεντόνια μου. Στην άμμο ξαπλώνω το κορμάκι μου, με μαξιλάρι το μπλουζάκι μου.?Ναι! Κάπως έτσι. Νιώθω μόνη στο πλήθος. Κι όμως έχω παρέα τη Νατάσσα και την Δέσποινα με την μουσική της. Να ΄στε καλά κορίτσια. Ένα τέτοιο όνειρο είχα κι εγώ. Να μιλάω σε κόσμο έτσι, από μακριά και με τραγούδια. Ποιος ξέρει..... Μπορεί.?Κι όσο για τα παιδιά υπομονή και καλή επιτυχία. Θέλουν υποστήριξη ηθική, ήρεμο περιβάλλον κι ένα δροσιστικό χυμό.?Ναι! Το ξέρω... Τα ξέρω όλα. Πάντα τα ήξερα. Ήρθα εδώ για να ξεχάσω λίγο, γιατί με κούρασαν πολλά.....?Καράβια βγήκαν στη στεριά και πιάσανε τα όρη. Ποιος είδε βάρκα στο Χελμό.... Ποιος είδε νύχτα με δυο φεγγάρια, ποιος είδε ήλιο σαν αχινό, ερωτευμένα πουλιά και ψάρια, να κολυμπάνε στον ουρανό.......?(Νταλάρας).Τα είδα εγώ Γιώργο μου!Κάτι παραπλήσιο δηλαδή....?Ελπίζω φεύγοντας να μην αφήσετε πίσω τα σημάδια σας και τα σκουπίδια σας.?Εγώ κορίτσι μου, θα τα πάρω όλα. Σέβομαι το περιβάλλον, όπως κι εσύ. Έχω για τασάκι μου, χαρτί κουζίνας που μέσα έβαλα όλες τις γόπες, απ΄ τα τσιγάρα που κάπνισα κι όσο για τις κακές σκέψεις μου στο ημερολόγιό μου, μην ανησυχείς. Τα σκουπίδια μου θα τα πετάξω στο δοχείο φεύγοντας και το ημερολογιάκι μου θα το βάλλω στη τσάντα μου, γιατί θα το χρειαστώ κι άλλες στιγμές. Βλέπεις κάποια σκουπίδια......χρειάζονται.?Πράσινο της θάλασσας το χρώμα, κόκκινα τα χείλη σου φωτιά...Ντίρι...ντίρι....ντίρι.... ντα??Το σεργιάνι θα ξεκινήσει 12 και θα πάρει κι εσάς μαζί του.?Ναι. Τότε θα πάρω το σεργιάνι κι εγώ για το σπίτι.?Θα μʼ αγαπήσεις να το δεις, θα μ΄ αγαπήσεις κι όλα τα κάστρα σου για μένα θα γκρεμίσεις....?Είδα ότι η ώρα είναι 12 παρά 10. Δίπλα μου ήρθε ένα ζευγάρι και βλέπω την ώρα στο ρολόι του κυρίου, που με κοιτάει πίσω απ΄τα σκοτεινά γυαλιά του. Σου λέει: ?Τι γράφει αυτή;?Ο ήλιος μ΄έψησε. Σκέφτομαι να κάνω τρίτη βουτιά και μέχρι να στεγνώσω, να προλάβω λίγο σεργιάνι ξαπλωμένη, γιατί ολόκληρο, δεν γίνεται. Πρέπει να μην αργήσω πολύ. Μετά θα κάνω το δικό μου σεργιάνι που είναι η επιστροφή στο σπίτι, στις υποχρεώσεις. Τέλος του ταξιδιού.Κάτι λέει για λουλούδια της Μακρυράχης. Και εγώ θα ΄θελα να της μιλήσω για ένα κυκλάμινο της Ζαγοράς που δεν μυρίζει, αλλά κολυμπάει.Μέρα είναι, ώρες έμειναν, θα περάσουν....Όλα περνάνε κορίτσι μου....Όλα. Μόνο τα γραπτά μένουν, να μαρτυρούν, πως πέρασαν κάποιες «ζωντανές» στιγμές, σαν αυτές σήμερα. Μόνο αυτά μένουν. Α! ναι. Και οι φωτογραφίες. Μόνο που αυτές δε μιλάνε. Α! και τα βίντεο. Αυτά είναι πολυτέλεια όμως που δε μπορείς να την έχεις εύκολα. Γι΄αυτό κι εγώ γράφω. Είναι πιο φτηνό και ανώδυνο οικονομικά. Δεν ουρλιάζεις, δεν τσιρίζεις, δεν ενοχλείς τους άλλους.?Τα ποδήλατά μας, όπως τα όνειρά μας, ξέρουν από ανηφοριές...?Ξέρουν Νατάσσα μου, ξέρουν! ?Ιδιαίτερη προσοχή σε όσους επιστρέψετε στην πόλη σας.?Θα προσέχω κορίτσι μου. Και συ να προσέχεις, όχι μόνο τα αυτοκίνητα αλλά και τους ανθρώπους.?Την υγειά μας να ' χουμε, φτάνει να υπάρχουμε κι είμαστε στο φως.... Συνιστώ ψυχραιμία, η ζωή είναι μία κι ένα λεπτό μόνο ζωής, δεν αγοράζεται με δις....??Ώρα Ελλάδος 12.? Ώρα για Τρίτη βουτιά. ?103,7ΕΦ Μ για τα μεσαία.?Βγήκα. Είμαι μούσκεμα. Έκλεισα τα μάτια και είπα σ΄ευχαριστώ και σ΄αγαπώ θάλασσα κι ας μην είσαι σαν το Χορευτό. Ξάπλωσα στην πετσέτα μου και το σεργιάνι, άρχισε.?Καλημέρα και Χρόνια πολλά. Μεγάλη γιορτή σήμερα. Του Αγίου Πνεύματος. Βαριά γιορτή, όπως λέει και ο λαός μας? και ο δημοσιογράφος που δυστυχώς, δε συγκράτησα το όνομά του.Ρουφάω το μπράτσο μου. Μ΄ αρέσει η αρμύρα της θάλασσας.Λέει για τις ψυχές, για το Ψυχοσάββατο. Θέλω να μείνω κι άλλο. Το έχω ανάγκη. Θέλω ν΄ ακούσω. Ας κάνω κάτι και για μένα. Οι άλλοι δε θα νιώσουν ότι άργησα. Ο Δημήτρης δουλεύει. Τα παιδιά ίσως να μην ξύπνησαν ακόμα. Κι αν ξύπνησαν, δεν είναι μωρά. Όταν είμαι στη δουλειά, δεν έχουν πρόβλημα. Σήμερα που έχω ανάγκη εγώ να ξεσκάσω, θα έχουν;Νιώθω τόσο ωραία! Δε θέλω να τελειώσει. Αρχίζω και ισορροπώ. Η θάλασσα, ο ήλιος, τα τραγούδια, η γραπτή εκτόνωση, οι άγνωστοι γύρω μου....μ΄ αρέσει! Ζω για μένα αυτές τις ώρες. Ας το χαρώ. Είναι ένα δώρο στον εαυτό μου. Το αξίζω και το δικαιούμαι. Μου ανήκει. Έχω κι εγώ δικαιώματα. Όχι μόνο υποχρεώσεις.Τώρα θα μου πεις, δεν είναι φυσιολογικό μια κυρία μόνη της στη θάλασσα, ν΄ακούει μουσική και να γράφει ασταμάτητα. Δεν είναι φυσιολογικό, ίσως, λένε οι άλλοι. Για μένα είναι μια τονωτική ένεση. Το είχα ανάγκη, γι΄ αυτό δε με νοιάζει η γνώμη των άλλων. Στο κάτω ? κάτω, δεν κάνω τίποτα κακό. Ας με πούνε τρελή. Δεν πειράζει. Όλα είναι θέμα προσαρμογής.?Πλούσιοι και φτωχοί πεθαίνουν και στο ίδιο χώμα μπαίνουν,? είπε το τραγούδι νωρίτερα και συμφωνώ. ?Οι ψυχές γυρίζουν, δεν το θέλουν. Αυτό το Σάββατο θα πάνε και θα κλαίνε,? λέει.Με φοβίζουν τα έθιμα της Θράκης. Δεν τα ήξερα. Έκοψα βλαστάρια, άπλωσα ρούχα και δεν τα πήρα το ηλιοβασίλεμα. Εύχομαι να μην πλάκωσαν τις ψυχές. Εύχομαι να μην κλαίει η ψυχή της Μαννούλας μου, τώρα που θα γυρίζει στον Άδη. Έκανα ότι έπρεπε, ότι μπόρεσα, βάση των δικών μας εθίμων. Μόνο το βιβλίο δε μπόρεσα μόνη μου να πουλήσω, όπως το πρώτο και να βοηθήσω περισσότερο την Μαρία. Με συγχωρείτε. Δεν το μπόρεσα. Αυτή τη φορά, δε μπορώ να πάρω λεφτά, πουλώντας την ψυχή μου. Μόνο χαρίζω. Μου φαίνεται προδοσία, μου φαίνεται ότι δεν με πληρώνουν ή ότι το πληρώνουν πολύ φτηνά....?Τζιβαέρι μου...... Σιγανά και ταπεινά.?Το ζευγάρι έφυγε. Πήρε μαζί τους και το ρολόι. Καλύτερα. Να μη ξέρω τίποτα.?Σιγανά....... Και ταπεινά......? (Πάντα!)?Ερχόμαστε στην Κυριακή. Την Αγίαν Πεντηκοστήν γιορτάζουμε....κ.λ.π.Το κοντάκιο, ο πύργος της Βαβέλ, η ασυνεννοησία, η επιφώτιση του Αγίου Πνεύματος?.οι διάφορες γλώσσες που βγήκαν οι Απόστολοι και δίδαξαν, Εκκλησιά μου κουμπωτή.....? Αλήθεια! Υπάρχει εκκλησιά κουμπωτή;?Λέγεται και γονατιστή, γιατί οι πιστοί γονατίζουν.Σεργιάνι στην παράδοση. Φιλόλογος Χρήστος Καλατζής?.Πολύ ενδιαφέροντα ότι λέει για τους νεκρούς και τις ψυχές. ? Στη Βόρεια Ελλάδα κάνουν πολλά αυτές τις μέρες. Νιώθουν έντονα τις ψυχές των δικών τους.? Εγώ δεν ένιωσα τίποτα. Δεν πρόλαβα. Μπήκε βίαια η δουλειά μου στη ζωή μου και δεν το αντέχω. Δεν είναι εύκολο ν΄ αλλάξω τους άλλους και πρέπει να προσαρμοστώ εγώ μαζί τους, για να περάσω καλύτερα.Μα.... εγώ, δεν μπορώ. Δε μου βγαίνει. Κλωτσάει η ψυχή μου. Μια ζωή έμαθα να περπατάω όρθια. Δεν είναι εύκολο τώρα να μάθω να σέρνομαι. Αυτό το μπορούν, μόνο τα σκουλήκια.?Ω! Μάρω μ΄μόρε Μάρω, Ω! Μάρω μορ΄μουσάτε....?Ω! ρ΄Κατερίνα, άργησες! Το δικό σου σεργιάνι το ξέχασες. Άργησες. Θ΄ανησυχούν.?Άιντε Καραγκούνα.......?Και άιντε να πάρω τα σκουπίδια μου και να φύγω.
posted by elpida @ 6/10/2006 02:47:00 πμ 5 comments
5 Comments:

At Σαβ Ιουν 10, 03:54:40 πμ, elpida said...
Όπου Αγγλικό ερωτηματικό είναι τελίτσα!

At Σαβ Ιουν 10, 10:01:02 πμ, apousia said...
Πόσο πλούσιοι θα ήμασταν όλοι μας,αν είχαμε κι άλλα τέτοια ''σκουπίδια'' σαν αυτά που μάζεψες εσύ εκείνες τις ώρες,σ'εκείνη τη θάλασσα!Καλό τριήμερο elpida!

At Σαβ Ιουν 10, 06:40:11 μμ, pascal said...
:)

At Παρ Ιουν 16, 04:24:34 μμ, elpida said...
Πασκάλ μου, τι σημαίνει αυτό;

At Παρ Ιουν 16, 04:25:48 μμ, elpida said...
Απουσία μου, πλούσιοι δεν θα ήμασταν, μην υπερβάλλεις.Φιλάκια!

Παρασκευή, Ιούνιος 09, 2006

Καλό τριήμερο
Παιδιά γειά σας.
Εύχομαι σε όλους σας ολόψυχα Καλό τριήμερο.Εγώ δυστυχώς, με τις δουλειές που ανακάτεψα......Γκρέμισα το τζάκυ γιατί έσπασε και γέμισε το σπίτι μου σκόνη,μπάζα και καπνιά.Έκανα καινούργιο, μαστόρια μπαίνουν γι΄αυτό, μαστόρια για ναβάψουν τοίχους κι επειδή έχουν πολλές δουλιές, βάφω εγώ πόρτες,παντζούρια κ.λ.πΕίμαι ένα πτώμα κουρδισμένο που κάνει δουλιές.Ελπίζω αυτό το κούρδισμα να φτάσει για να τις τελειώσω.Γι΄αυτό ξεκουραστείτε εσείς το τριήμερο, κάν΄τε και καμιά βουτιάγια μένα.Ραντεβού την Τρίτη. Νά΄μαστε καλά!Και να προσέχετε!
posted by elpida @ 6/09/2006 03:01:00 πμ 6 comments
6 Comments:

At Παρ Ιουν 09, 12:31:31 μμ, apousia said...
Και συ να προσέχεις καλή μας elpida,να τελειώσεις γρήγορα για να ξεκουραστείς!Θα σε περιμένουμε και θα σε αγαπάμε πάντα!

At Παρ Ιουν 09, 06:19:50 μμ, μεθυσμένα χρώματα said...
όλα να πάνε καλά με τα μαστόρια γιατί είναι άτιμη φάρα.....και καλή ξεκούραση!

At Παρ Ιουν 09, 07:38:48 μμ, sofi-k said...
Καλό τριήμερο ελπίδα!Έχω κι εγώ τρεχάματα τελευταία και σας έχω χάσει λίγο...Ελπίζω να επανέλθω σύντομα!Σας αγαπώ!

At Παρ Ιουν 16, 04:34:23 μμ, elpida said...
απουσία μου φέτος το καλοκαιρινό πρόγραμμα έχει μόνο δουλιές. Πρέπει όμως. Υπομονή. Θα περάσει!

At Παρ Ιουν 16, 04:35:46 μμ, elpida said...
Μεθυσμένα μου χρώματα, έχω πάθει πλάκα με τα μαστόρια. Καλά λένε ότι αν δεν παντρέψεις και δεν χτίσεις...

At Παρ Ιουν 16, 04:36:24 μμ, elpida said...
σοφι μου, επίσης κορίτσι μου.

Τετάρτη, Ιούνιος 07, 2006

Υπάρχει κανείς εδώ που ενδειαφέρεται
να κάνουμε ένα σύλλογο,που θα ενδιαφέρεται για τα κοινά,μη κερδοσκοπικού χαρακτήρακαι χωρίς στόχο την προσωπική του προβολή;Αν ναι, γράψ' τε προτάσεις, που μπορείτε να βοηθήσετε κ.λ.πΑν συμφωνήσουμε να είμαστε ανώνυμοι(κι αυτό θα ήταν το καλύτερο)οι ήδη γνωστοί, (που αποκαλυφθήκαμε εννοώ),θα αλλάξουμε ονόματα.Κάποιοι που ξέρουν καλά το Ίντερνετ, τους υπολογιστές, Αγγλικάκ.λ.π, ας πάρουν πρωτοβουλία κι εγώ θα βοηθήσω παραπάνω απ΄ότι μπορώ.

posted by elpida @ 6/07/2006 12:52:00 πμ 16 comments
16 Comments:

At Τετ Ιουν 07, 02:16:41 πμ, elpida said...
Παιδιά, αυτό το απότομο και ξαφνικό κείμενο (και πρόταση) προέκυψε απ΄το θέμα στο"χεράκι της ελπίδας".Αν θέλετε διαβάστε τα σχόλια αυτού του κειμένου, για να μην επαναλαμβάνομαι.Θα έκανα μια τέτοια πρόταση, το φθινόπωρο όμως, που θα είχα χρόνο και σύνδεση, γιατί εδώ μέσα εντώπισα πολύ ωραίους Ανθρώπους κι οποίοι, δεν είναι μόνο αυτοί που εμφανίζονται εδώ στα σχόλια. Είναι και άλλοι που δεν γράφουν και μου στέλνουν ιμέιλ και πολλοί άλλοι (εύχομαι)που δεν είχα τον χρόνο να τους ανακαλύψω ακόμα.Δεν ήμουν έτοιμη γι΄αυτό απόψε κι αυτό φαίνεται απ΄το ότι δεν δίνω προτάσεις.Αυτό δεν σημαίνει κι ότι δεν έχω.Απλά, η ώρα είναι 2 παρά 5, στις 7θα έρθουν μαστόρια στο σπίτι που μένω, για να βάψω και άλλα, και δεν έχω κατεβάσει ακόμα τα κάδρα.Δεν πάω για δήμαρχος, ούτε για δόξα.Να βοηθήσουμε θέλω όλοι μαζί, σε προβλήματα συνανθρώπων μας, όπου, όπως και όταν μπορούμε κι όταν δεν μπορούμε, αν εσείς το θέλετε. Το πρώτος και δεύτερος με βρίσκει αρνητική. Θέλω απόψεις.Αν και, και χωρίς σύλλογο, αν έχουμε διάθεση, μπορούμε να κάνουμε πολλά. Ήδη κάνετε και κάνατε μέχρι τώρα.Την έννοια του συλλόγου την δίνω, μόνο στο θέμα που θα χρειαστούν κάπου να υπογράψουν, κάποιοι εκπρόσωποι, ώστε να έχει βαρύτητα ο λόγος μας.Εγώ έχω ήδη θέμα που χρειάζεταισυλλογική βοήθεια, μα δεν μπορώ να το βγάλω στη δημοσιότητα. Αν υπήρχε ένας σύλλογος, ίσως να βοηθούσε.Θα τα πούμε όμως.Φιλιά σε όλους. Γι΄αυτό συγχωρείστε με, που πρέπεινα βγω. Και μέχρι την Κυριακή που θα έχω μαστόρια και ανακατοσούρα στο σπίτι,που προφανώς δεν θα μπαίνω συχνά, μην μεταφράσετε την απουσία μου διαφορετικά.Απευθύνομαι και στους παλιούς που με γνώρισαν λίγο και στους τυχόν καινούργιους που δεν με ξέρουν,ως Άνθρωπο.ΛΟΓΟΣ ΤΕΛΟΣΝα είστε όλοι σας καλά.Κάποιος πρόθυμος να με βοηθήσει στις δουλιές,υπάρχει;

At Τετ Ιουν 07, 03:20:34 πμ, ellinida said...
Παρούσα αν μπορώ να βοηθήσω σε κάτι .Καλημέρα .

At Τετ Ιουν 07, 03:38:05 πμ, μεθυσμένα χρώματα said...
ich bin auch hier!τα αγγλικά μου δεν είναι τόσο καλά...αλλά στα γερμανικά σκίζω γάτες...! σε ακούω! αλλά θέλω να ξέρω το θέμα πρώτα. εαν δεν θέλεις να το πεις δημοσίως γράφτο μου στο μειλ μου!

At Τετ Ιουν 07, 03:48:40 πμ, somebody said...
Πες μου και μένα στο mail μου πως το εννοείς. Υπάρχει στο προφίλ μου.Είμαι πρόθυμος.Είμαι ...philips χωρίς να με λένε Φίλιππο! (ας κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο..., σλογκαν της εταιρείας)

At Τετ Ιουν 07, 10:53:39 πμ, Alkyoni said...
περιμένω mail σου με λεπτομέρειες :)To δικό μου mail θα το βρεις στο profile μου,πατώντας εκεί που λέει e- mailΚαλή σου μέρα γεμάτη φως

At Τετ Ιουν 07, 10:55:55 πμ, Alkyoni said...
ΥΓ: Μη σε ξεγελάει η χρωματιστή μεθυσμένη :)) Είμαστε αρκετοί που στα γερμανικά σκίζουμε Katzen (γάτες )Όχι μαύρε γάτε δεν κινδυνεύεις..εσύ και η γάτα σου είστε προστατευόμενα είδη :)Φιλάκια μεθυσμένο μου χρώμα :)

At Τετ Ιουν 07, 11:24:25 πμ, Τυπος Νυχτερινος said...
Ρίξτε μια ματιά στους Δρόμους Ζωής.Όσοι είστε στην Αθήνα, είναι δυο βήματα απ' το κέντρο, στο Γκάζι. Όσοι δεν μένετε Αθήνα, είμαι σίγουρη πως θα βρείτε έναν τρόπο να βοηθήσετε έστω κι απο μακριά.Δρόμοι ΖωήςΣτους Δρόμους Ζωής που είναι μή κερδοσκοπική οργάνωση πολιτών γίνεται αξιέπαινη δουλειά και πάντα χρειάζονται ανθρώπους με μεράκι και διάθεση να προσφέρουν βοήθεια.Να ευχαριστήσω την Μάτζικα που μας τους γνώρισε. Διαβάστε περισσότερα και στο μπλογκ της Μάτζικα

At Τετ Ιουν 07, 12:34:50 μμ, scalidi said...
Επίσης εκεί στην περιοχή βρίσκεται και η Κλίμακα για δείτε στο www.klimaka.org.gr

At Τετ Ιουν 07, 01:33:11 μμ, Funky_MouToN said...
Eνδιαφέρουσα ιδέα...τι έχεις στο μυαλό σου;

At Τετ Ιουν 07, 07:49:59 μμ, apousia said...
Βέβαια,ποιος δεν ενδιαφέρεται?Γράψε mail,για περισσότερες λεπτομέρειες..Την αγάπη μου elpida!

At Τετ Ιουν 07, 10:11:00 μμ, In Silence said...
Η ιδέα είναι καλή! Πως θα την υλοποιήσουμε?

At Παρ Ιουν 09, 03:32:09 πμ, elpida said...
Φίλλιπε καλώς όρησες!Από Τρίτη ελπίζω να μπορέσω να σου γράψω και να σε διαβάζω.

At Παρ Ιουν 09, 03:35:03 πμ, elpida said...
alkioni moy κι εσύ καλωσόρησες! Ραντεβού Τρίτη βράδυ.

At Παρ Ιουν 09, 03:35:08 πμ, elpida said...
This post has been removed by the author.

At Παρ Ιουν 09, 07:41:15 μμ, sofi-k said...
Μέσα είμαι κι εγώ!Δεν πρόλαβα να διαβάσω λεπτομέρειες αλλά να με υπολογίζεις!

At Κυρ Ιουν 18, 12:56:41 πμ, elpida said...

Ξημ.Κυριακής 18 Ιούνη 2006

παιδιά, απόψε βρήκα περισσότερο χρόνο και πήρα κι άλλη κάρτα, για να δω τα σχόλια. Έμπλεξα άσχημα με μαστόρια στο χωριό, μαστόρια εδώ, συν γάμους και λοιπές υποχρεώσεις που δεν ΠΡΟΚΑΜΑ!Είναι λάθος εποχή για κάτι τέτοιο. Πάντως ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας. Μόλις σας χρειαστώ κάπου, θα σας ρωτήσω στο μπλογκ ή με ιμέιλ, αν μπορείτε και πως, να βοηθήσετε.Προς το παρόν, αυτό που με απασχολεί,δεν έχει ξεκαθαρίσει. Έχει κολλήσει στα χαρτιά. Θα σας πω!

Δευτέρα, Ιούνιος 05, 2006

Το χεράκι της Ελπίδας

Παιδιά γειά σας.
Σήμερα είμαι πολύ χαρούμενη, γιατί ένας Άνθρωπος με Ακεφαλαίο, μου έστειλε με λιγκ (δεν ξέρω και πως τα λέτε)το χεράκι της ελπίδας.Ευχαριστώ αυτόν τον Άνθρωπο από καρδιάς. Ελπίζω να μου γράψει ποιός ή ποιά είναι για να βρίσκω το μπλογκ του, της.Αυτόν τον Άνθρωπο, δεν θέλω να τον χάσω.Σ΄αυτόν θα χρωστάτε λοιπόν την συγκίνηση που θα σαςπαραπέμψω να νιώσετε κι εσείς, όσοι δεν το ξέρετε: http//www.anemologio.com/songs/hope.pps Ελπίζω να το έγραψα σωστά. (Αν όχι, θα γράψω σχόλιο).Και για την Ναζανίν αν δεν ψηφίσατε απευθυνθείτε: http//www.PetitionOnline.com/Nazanin/ Ας είναι καλά γι΄αυτό η insilenceΕίμαι πολύ ευτυχισμένη που γνωρίζω τόσο ωραίους Ανθρώπους. Μακάρι να καταφέρουμε το μπλογκ να το χρησιμοποιήσουμε καιγια κοινωνικό έργο και όχι μόνο για επικοινωνία μεταξύ μας. Να είστε όλοι σας καλά.

posted by elpida @ 6/05/2006 06:20:00 μμ 22 comments
22 Comments:

At Δευ Ιουν 05, 07:00:12 μμ, Anonymous said...
Παιδιά ένα μεγάλο ευχαριστώ και στην απουσία που με είχε ενημερώσει με σχόλιο και δεν το είχα δει.Άλλο: Δεν ξέρω γιατί, ίσως είναι φορτωμένες οι γραμμές του Ίντερνετ και με πετάει συνέχεια έξω.Πάντως, πέρα απ΄τα μαστόρια και τις δουλιές που έχω, θα είμαι ειλικρινής μαζί σας, έχω και την γκρίνια του άντρα μου, για τον ΟΤΕ. Γι΄αυτό θα μπαίνω για λίγο, μέχρι να γίνει η σύνδεση.Αλήθεια! Έχω χαλάσει γύρω στις 15 κάρτες σε 20 μέρες. 150 ώρες!!!;;;;Πόσο μπορεί να μου έρθει ο ΟΤΕ;Θεέ μου! Παιδιά κλείνω. Καλά παίρνω κρυφά κάρτες, μα τον ΟΤΕ πώς θα τον κρύψω; Ή μάλλον πώς θα τον πληρώσω;Γι΄αυτό, κατανόηση.(πάλι)Έτσι είμαι εγώ. Όλο εμπόδια...

At Δευ Ιουν 05, 10:29:21 μμ, apousia said...
Καλησπέρα elpida!Ο άνθρωπος που σου έστειλε το link,είναι κλινικός ψυχολόγος και εργάζεται στην Πάτρα.Υπάρχει ακόμα και η φωτογραφία του στο profile του.Mπες στο www.anemologio.blogspot.com να τα δεις.Από μια γρήγορη ανάγνωση και τα posts προσεγμένα φαίνονται..Elpida,δεν σε συμφέρει να χρησιμοποιείς κάρτες.Αυτές είναι μόνο αν μπαίνεις σπάνια,ίσα για να δεις κάτι.Τώρα που οι τιμές του ADSL έγιναν πιο λογικές,αν υπάρχει θύρα στην περιοχή σου,καλό είναι να βάλεις.Θα δεις μεγάλη διαφορά στον Ο.Τ.Ε. απ'ό,τι με την PSTN.Τώρα κάθε φορά που μπάινεις,είναι σαν να κάνεις κλήση,συν την ώρα που θα μείνεις..Την αγάπη μου!Θα σου γράψω mail για το βιβλίο..Γιατί έγραψες ανώνυμα?Τι έκανες πάλι?

At Δευ Ιουν 05, 10:43:11 μμ, elpida said...
Απουσία μου, τώρα το είδα. Τι καινούργιο φρούτο είναι αυτό; Τι έκανα πάλι; Ας ελπίσουμε ότι είναι μόνο αυτό.Τι μου είπες τώρα. Υπάρχει ψυχολόγος κοντά μας; Τον χρειάζομαι για κεινο το σοβαρό πρόβλημα με τα χ και ψ που έγραφα.Έκανα αίτηση για adsl το αγόρασα και σε 20 μέρες θα γίνει η σύνδεση.Ως τότε θα ΠΕΘΑΝΩ αν χάσω την παρέα σας.Θα προσπαθήσω να βάλλω φρένο.Μη με ξεχάσετε όμως.Φιλάκια πολλά.

At Δευ Ιουν 05, 10:44:23 μμ, elpida said...
Παιδιά, ο ανώνυμος ήμουν εγώ!Γίνεται κι αυτό;

At Δευ Ιουν 05, 11:07:04 μμ, elpida said...
Αχ! απουσία μου, του έγραφα τόση ώρα και είναι κλειδωμένο! Κρίμα και χάρηκα.

At Δευ Ιουν 05, 11:15:03 μμ, Anonymous said...
Σας έστειλα μέηλ προηγουμένως που αφορά στο link που σας διαβίβασα για το βίντεο που ζητήσατε (όχι, δεν είμαι ο σχολικός ψυχολόγος είμαι άλλη επισκέπτρια του blog σας) και στο οποίο σας ζητώ τραπεζικό λογαριασμό για να καταθέσω το αντίτιμο του βιβλίου σας που, πράγματι, με ενδιαφέρει. Τώρα διάβασα όσα γράφετε για τις κάρτες και συμφωνώ με όσα σας έγραψε η Απουσία. Οι κάρτες δεν σας συμφέρουν. Γράψτε μου στο μέηλ μου το τηλέφωνό σας καθώς επίσης και ποια ώρα μπορώ να σας καλέσω. Μπορώ να σας χαρίσω σύνδεση που η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας μου μου έχει παραχωρήσει δωρεάν. Οι συνδέσεις αυτές (επειδή κατάλαβα ότι προσφάτως ξεκινήσατε να ασχολείσθε με τους Η/Υ) για τις οποίες δεν χρειάζεται να πληρώνετε συνδρομή (δηλαδή δεν θα πληρώνετε πάγιο όπως τρόπον τινά πληρώνετε μέσω των καρτών που επιλέξατε) είναι περισσότερο συμφέρουσες σε σχέση π.χ. με τις δωρεάν συνδέσεις που παρέχουν "δωρεάν" τα έντυπα. Οι τελευταίες ναι μεν παρέχονται δωρεάν, όμως η κάθε κλήση τιμολογείται όπως ακριβώς μια στική χρέωση (χρονοχρέωση).Καλό σας βράδυ.Υ.Γ. Ο τρόπος ενεργοποίησης είναι πολύ απλός, μην ανησυχείτε. Θα σας καθοδηγήσω τηλεφωνικά.

At Δευ Ιουν 05, 11:41:02 μμ, In Silence said...
Καλησπέρα elpida!Οι ψήφοι σου καταχωρήθηκαν!Αυτό το χεράκι είναι...!!!!

At Τρι Ιουν 06, 03:11:44 πμ, elpida said...
Ανώνυμη επισκέπτρια Σ΄ευχαριστώ πολύ ανώνυμη που μου έδωσες αυτή την χαρά. Απάντησα ήδη στο ιμέιλ, πριν δω το σχόλιο. Φυσικά και δεν συζητάμε για λεφτά, για όταν "χαρίζω" εγώ. Σας το εξήγησα. Όσο για το βιβλίο της Μάννας, όποιος έχει την καλή διάθεση να το διαβάσει, δυστυχώς, θα πρέπει να το πληρώσει στο βιβλιοπωλείο. Εγώ αν ήταν στο χέρι μου, θα τα χάριζα όλα, όπως έκανα τόσα χρόνια, όχι μόνο στα δικά μου, αλλά και άλλων συγγραφέων, που τα έτρωγε η σκόνη στην βιβλιοθήκη μου.Είμαι της άποψης ότι τα βιβλία πρέπει να λιώνουν στο διάβασμα, από πολλούς ανθρώπους.(Γι΄αυτό και χαρίζω κυρίως σε βιβλιοθήκες).Νομίζω πως τιμή για τον συγγραφέα είναι να δεχτούν να διαβάσουν το βιβλίο του και όχι να το αγοράσουν.(Αν και κάποιοι ζουν απ΄αυτό, ενώ εγώ παίρνω δάνειο...) Καλή μου ανώνυμη, που θα σε βαφτήσω Φωτεινή (απ΄το φως), σ΄ευχαριστώ για την προσφορά σου. Τώρα χρησιμοποιώ ακόμα την Νετκάρτα, όπως μου το έχει εγκαταστήσει ο τεχνικός και όταν μου γίνει η σύνδεση που έχω προπληρώσει για 6 μήνες, θα τα λέμε πολύ συχνά.Τώρα και να δεχτώ, θα μπερδευτώ πάλι, για δυο βδομάδες. Δεν θα τα καταφέρω μόνη μου και θα χρειαστώπάλι τον τεχνικό, οπότε... Και πάλι ευχαριστώ από καρδιάς. Καλό βράδυ. Ποιό σωστά, Καλημέρα!

At Τρι Ιουν 06, 07:52:54 πμ, Funky_MouToN said...
Καλημέρα ΕlpidaΧαίρομαι που το αρχείο αυτό διαδίδεται...είναι καταπληκτικό!!Θα προσπαθησω να το στείλω σε όσους περισσότερους φίλους μπορω!Πολλά φιλιά!

At Τρι Ιουν 06, 02:40:28 μμ, elpida said...
in silenceας είσαι καλά εσύ!Σευχαριστώ. Σου έστειλα και ιμέιλ.

At Τρι Ιουν 06, 02:46:45 μμ, elpida said...
Αρνάκι μου γλυκό, είστε όλοι σας ένας, ένας. Διαλεχτοί Άνθρωποι. Ξεχωριστοί! Γι΄αυτό και ζορίζομαι που θα σας χάσω για λίγο. Έχετε γίνει μέλη της οικογένειάς μου. Κοιμάμαι, ξυπνάω, αναρρωτιέμαι:Τι κάνει το αρνάκι μου, η απουσία μου,η ιν σιλάνς,η σο φαρ, και όλοι οι άλλοι;Μήπως ήρθε κανένας καινούργιος και δεν το επισκέφτηκα;και τόσα άλλα..να είστε όλοι σας καλά.Μου δίνετε πολύ δύναμη σε μια εποχή γεμέτη άγχος.Φιλιά σε όλους σας.

At Τρι Ιουν 06, 04:11:32 μμ, scalidi said...
Έχω ξεχάσει να σου πω ότι αυτά τα κυκλάμινα του βουνού, όπως τα λες εσύ, εγώ τα έβλεπα να αναφύονται κάθε χρόνο κάτω από τα πεύκα στο χωριό μου στο οικόπεδο του σχολείου μου.Εμείς τα λέγαμε εκεί και "πουλάκια" αφού μοιάζουν έτοιμα να πετάξουν. έχω πίσω μου στο γραφείο μια αφίσα με αυτά που έχουν φυτρώσει γύρω από τις ρίζες ενός δέντρου. δηλαδή έτσι κι αλλιώς βρίσκεσαι καθημερινά χρόνια τώρα στο οπτικό μου πεδίο...Να είσαι καλά και να φροντίζεις τα ζεστά σου αισθήματα, να τα κρατάς ζωντανά και για τους άλλους που τα έχουν ανάγκη...

At Τρι Ιουν 06, 04:45:53 μμ, limontselo said...
Να επισημάνω πώς για το θέμα της Nazanin πρώτος έγραψε ο Περαστικός στις 26 Μαίου εδώκατόπιν η In silence την 1 Ιουνίου εδώ ενώ στη συνέχεια στις 3 Ιουνίου η Τύπος Νυχτερινός αναδημοσίευεσε το ποστ του Περαστικού στις 3 Ιουνίου, κάνοντας στη συνέχεια και update με νέες πληροφορίες και εξελίξεις επί του θέματος εδώΚαλό είναι όταν μπορείτε να αναφέρετε και άλλες πηγές ποστ και θεμάτων και να τα αναδημοσιεύετε στο μπλογκ σας.Καλή επιτυχία στο βιβλίο σας.

At Τρι Ιουν 06, 11:37:27 μμ, ellinida said...
Καλησπέρα κυκλάμινο του βουνού . Μακάρι να γινόταν κάποιο κοινωνικό έργο στην μπλογκόσφαιρα . Από το στόμα σου και στου θεού τ'αυτί .

At Τετ Ιουν 07, 12:41:47 πμ, elpida said...
elinida moy,το ίδιο πράγμα έγραψα χθες στην in silence σε ιμέιλ. Ότι στο μέλλον, αφού γνώριζα περισσότερο κόσμο, θα πρότεινα να κάνουμε ένα σύλλογο κοινωνικού περιεχομένου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με άτομα μέσα απ' το μπλογκ.Εσύ με προκαλείς να κάνω την πρόταση, τώρα.Δώστε ιδέες λοιπόν και κάντε προτάσεις, όσοι ενδιαφέρονται.Επειδή είμαι καινούργια και δεν πρόλαβα να γνωρίσω πολλά άτομα, ίσως να υπάρχει τέτοιος σύλλογος. Μπορούμε να ενωθούμε. Όχι λόγια όμως, να κάνουμε έργα.Εκεί δεν θα μας ενδειαφέρει ο αρχηγός, αλλά τα έργα όλων μαζί.Ελληνίδα μου, κάτι μου λέει,πως αν δεν υπάρχει τέτοιος σύλλογος, ότι θα υπάρξει κι ότι έχει ήδη δύο μέλη.Κάνω λάθος;

At Τετ Ιουν 07, 12:50:18 πμ, elpida said...
scalidi μου, αυτά τα κυκλάμινα ή πουλάκια όπως τα λες, φυτρώνουν παντού. Και σε εύκολα εδάφη, και σε δύσκολα...Τα κρατάω κορίτσι μου. Τα κρατάω. Όπως τα κρατάς κιεσύ και όλοι μας.Να είσαι καλά, καλό βράδυ.

At Τετ Ιουν 07, 01:47:37 πμ, elpida said...
limontseloΚαλή μου φίλη, (φίλε, δεν ξέρω ακόμα),καλώς όρησες στο μπλόγκ μου.Σου ζητάω συγνώμη, που δεν ήμουν ενήμερη,ποιοί και πότε ανέφεραν το γεγονός της Ναζανίν. Μπράβο και στον πρώτο που ήταν ο ΠΕΡΑΣΤΙΚΟΣ,στον δεύτερο που ήτανη IN SILENCEτρίτη που ήταν ο ΤΥΠΟΣ ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣτέταρτος,πέμπτος,μέχρι 1100ος που είναι όλα τα μέλη του μπλογκκαι μακάρι να το ανέφεραν όλοι για να μαθευτεί και να μαζέψουμε 1100 ψήφους.Μαζεύτηκαν; Αυτό θέλω να μου πείτε.Και βέβαια θερμά συγχαρητήρια στονπρώτον τον ΠΕΡΑΣΤΙΚΟ και σε όλους τους υπόλοιπους, που μπορεί να είναι παραπάνω κι εσείς ο ίδιος(ίδια), δεν το ξέρετε. Μα εκεί είναι το πρόβλημα; Μου θυμίζετε την γκρίνια των τραγουδιστών, ποιό όνομα θα μπει πρώτο στη μαρκίζα....Λυπάμαι που σας ενόχλησα, αλλά όταν άνοιξα το μπλογκ,μου μίλησαν για την ελευθερία του.Δεν με ενημέρωσε κανένας, ότι πρώτα πρέπει να διαβάζω άλλα 1100 κείμενα και μετά να γράψω τι με άγγιξε, αφού πρώτα αναφέρω όλα τα ονόματα...Καλέ μου φίλε, φίλη νιώθω ότι υποβαθμίζουμε την συζήτηση και υποτιμούμε το σοβαρό θέμα της Ναζανίν. Αν το ανέφερα,(που έπρεπενα γράψω όλο το θέμα κανονικά, ώστενα ενημερωθεί έστω και ένας αν προκύψει από μένα),πρόθεσή μου, δεν ήταν να κλέψω την δόξα και το καλό έργο κανενός.Νομίζω, πως αν ρωτήσετε αυτούς τους τρεις ανθρώπους, θα σας πουν,ότι δεν ήταν τόσο φτηνό το κίνητρό τους, όταν μιλούσαν για την Ναζανίν.Και πάλι λυπάμαι που σχηματήσατε λάθος γνώμη για μένα. Εγώ είμαι εδώ,πρόθυμη να σας την ανατρέψω.Εσείς;Σας ευχαριστώ και για τις ευχές σαςγια το βιβλίο μου.Ένας άνθρωπος όμως που εύχετε, δεν μπορεί να προσβάλλει έτσι εύκολα τον άλλον.Κάπου μπερδευτήκατε. Σε ποιό απ΄τα δυο;Ωστόσο, χάρηκα που με επισκεφτήκατε.Μου δώσατε την ευκαιρία να πω δυο πράγματα και να προτείνω πολύ νωρίτερα (απ΄ότι μπορούσα κι όχι απ΄όσο ήθελα), για ένα σύλλογο.Θα μου πείτε εσείς:Γιατί δεν το κάνατε στο χωριό σας;Κι εγώ θα σας απαντήσω:Εδώ βρήκα τους κατάλληλους ανθρώπους.Μορφωμένους στη ψυχή!

At Τετ Ιουν 07, 08:56:26 πμ, περαστικός said...
Καλημέρα Elpida! Χαίρομαι που σε γνωρίζω, αλλά προς αποκατάσταση της αλήθειας, δεν ήμουν ο πρώτος που έγραψε για τη Ναζανίν. Σίγουρα το θέμα έχει κυκλοφορήσει αρκετά στο Internet και προσωπικά το πληροφορήθηκα πρώτα από τον Art Attack. Είναι πάντα δύσκολο με τον καταιγισμό της πληροφόρησης στον Internet να μάθεις πιος δημοσίευσε πρώτος κάτι :) Πάντως, χαίρομαι που ανέφερες και εσύ το θέμα.

At Τετ Ιουν 07, 11:04:05 πμ, limontselo said...
Αγαπητό Κυκλάμινο,από πότε η συμβουλή και η παραίνεση αποτελεί προσβολή;Σε ποιο ακριβώς σημείο σας πρόσβαλα και δεν το αντιλήφθηκα;Εφόσον εσείς η ιδία έχετε αναφέρει αρκετές φορές πως είστε καινούρια και ζητάτε συμβουλές και υποδείξεις, δεν είναι κάπως άτοπο να δηλώνετε όχι μόνο θιγμένη αλλά και προσβεβλημένη και να παρομοιάζετε το σχόλιό μου με τα καυγαδάκια των αοιδών για το πρώτο όνομα στη μαρκίζα;Λυπάμαι γι' αυτό, και περισσότερο για το ότι δεν αντιληφθήκατε το νόημα της υποδείξεως μου.Στην μπλογκογειτονιά, αγαπητή φίλη, ναι, είναι καλό να ενημερώνεστε όσο περισσότερο μπορείτε για το τι γράφουν οι υπόλοιποι "συνταξιδιώτες" σας και είναι ακόμη καλύτερο όπου σας δίδετε η ευκαιρία να κάνετε παραπομπές σε συναφή θέματα.Κι αυτό, προς Θεού όχι για την πρωτοκαθεδρία ή τα εύσημα και το πρώτο όνομα στη μαρκίζα όπως αφελώς αναφέρατε, αλλά γιατί η δύναμη του μέσου αυτού είναι η διαδραστικότητά του, κι επιπλέον όσο περισσότερη πληροφόρηση υπάρχει για ένα θέμα και δη σοβαρό τόσο καλύτερα για την τύχη του ίδιου του θέματος.Για να κλείσω και να μην μακρηγορούμε διότι θα καταλήξουμε κατά το "δυο γάιδαροι μαλώνανε σε ξένον αχυρώνα", δεν νομίζω πως είμαι εγώ αυτός που σχημάτισα λάθος γνώμη για σας αγαπητή μου, διότι πολύ απλά δεν έχω σχηματίσει καμία γνώμη εφόσον δεν σας γνωρίζω προσωπικά. Μου φαίνονται ενδιαφέροντα τα κείμενά σας και σας διαβάζω αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχω γνώμη για το άτομό σας και δή αρνητική.Εσείς όμως δείξατε να έχετε άμεσα γνώμη για το πρόσωπό μου και μάλιστα όχι την καλύτερη.Μήπως να τηρούσατε αυτό που ζητάτε; Να μην προσβάλετε να μην ειρωνεύεστε και να μην απαξιώνετε κάποιον μόνο και μόνο για μια του υπόδειξη;Αν τηρήσετε την τωρινή σας γραμμή αγαπητή, τότε τι θα συμβεί σε όποιον διαφωνήσει μαζί σας και εκφράσει διαφορετική απο σας γνώμη;θα του πάρετε το κεφάλι;

At Πεμ Ιουν 08, 07:46:00 μμ, Funky_MouToN said...
Eλπίδα μου γλυκιά μην εκνευρίζεσαι έτσι εύκολα.Δεν νομίζω να σε πρόσεβαλε ο/η limontselo.Eιρήνη! \/ :))(\/)\/ Φιλιά!

At Κυρ Ιουν 11, 11:26:05 μμ, elpida said...
limontseloΔεν έχω κανένα πρόβλημα για τις προτάσεις,συστάσεις, διαφορετκές απόψεις. Το πρόβλημά μου ήταν στον έπιθετικό τρόπο σας, άνευ λόγου και κακής προθέσεως δικής μου.Όσο για το αν γνωριζόμαστε,αν είστε άντρας ή γυναίκα,ας μην το συζητήσουμε καλύτερα. Εσείς το ξέρετε κι εγώ δεν είμαι ηλίθια.Όσο για το ότι είμαι υποχρεωμένη να ενημερώνομαι, αυτό θα το κρίνω εγώ και όχι εσείς.

At Κυρ Ιουν 11, 11:32:27 μμ, elpida said...
προβατάκι μου, μην το ψάχνεις. 'Εχω τους λόγους μου που μιλάω έτσι.Ελπίζω να μην χρειαστεί να τους μάθετε κι εσείς.

Κυριακή, Ιούνιος 04, 2006

Χρέος στον Πατέρα

21/6/98 Κυριακή βράδυ, 10 και 27
Δεν μπορεί. Κάτι πρέπει να γράψω. Η μέρα σήμερα ήταν πολύ μεγάλη.Το πρωί η Θεσσαλία έγραψε το άρθρο μου για την γιορτή του Πατέρα.Χάρηκα που επιτέλους έκανα κάτι και για τον πατέρα.Συγνώμη μπαμπά μου. Έφυγες γρήγορα.Δεν πρόλαβα να σε γνωρίσω, να σε νιώσω, να σ΄ αγαπήσω, όπως τη Μάννα. Συγνώμη.

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ

Εδώ και χρόνια άκουγα τους άντρες να παραπονιούνται:
<<Όλα για τις γυναίκες γίνονται>>, έλεγαν.
Παραπονιόνταν, αλλά ποιος να τους ακούσει;
Τι να τους πει κανείς και τι να κάνει;
Τι να τους πω και τι να κάνω, ειδικά εγώ που λάτρεψα τη Μάννα, ενώ δε γνώρισα πατέρα;
Αυτές τις μέρες έμαθα, ότι στις 21 Ιουνίου είναι η γιορτή του πατέρα.
Κάποιοι άλλοι είπαν ότι είναι στις 16. Όποτε και να είναι, δεν έχει τόση σημασία η ημερομηνία, όσο έχει ότι, το άξιζαν. Είναι η γιορτή που τους χρωστούσαμε, είναι κάτι που το δικαιούνταν, είναι κάτι που εγώ το χάρηκα πολύ.
Από τη στιγμή που το έμαθα με βασάνισε η σκέψη, τι θα μπορούσα να πω εγώ για τον πατέρα. Είδα ότι οι εμπειρίες μου ήταν μηδέν. Στη μνήμη μου, μόνο μια θολή εικόνα του τελευταίου αποχαιρετισμού, σε ηλικία τεσσάρων χρόνων και τίποτ΄ άλλο. Από ΄κει και πέρα μια μεγενθυμένη φωτογραφία στην κορνίζα και τίποτ΄ άλλο. Σ΄ αυτή τη φωτογραφία, όταν ήμουν μικρή, μίλησα πολλές φορές, μα απάντηση δεν πήρα. Μεγαλώνοντας έμαθα ότι δεν μιλούν οι φωτογραφίες, όπως έμαθα ακόμα, ότι οι φωτογραφίες δεν αισθάνονται, δεν αγαπούν, δεν αγκαλιάζουν, δεν συμβουλεύουν. Μεγαλώνοντας εντόπισα μόνη μου, ότι απ΄ το λεξιλόγιό μου έλλειπε η λέξη πατέρας. Όταν μάλιστα παντρεύτηκα και έπρεπε να αποκαλώ τον πεθερό μου <<Πατέρα>>, είχα μεγάλο πρόβλημα. Αυτή η λέξη ηχούσε παράξενα στ΄ αυτιά μου. Δεν μου έβγαινε ποτέ εύκολα, γιατί δεν την γνώριζα, γιατί δεν την ένιωθα. Εγώ γνώρισα μόνο τη Μάννα, την οποία έβλεπα πάντα, να προσπαθεί απεγνωσμένα να τα καταφέρει και στους δυο ρόλους. Στο ρόλο της μητέρας και του πατέρα. Μέχρι πρόσφατα πίστευα, ότι η δική μου Μάννα είχε καταφέρει το αδύνατο. Σωστή και άψογη σαν Μάννα, σωστός και άψογος σαν πατέρας. Τώρα όμως που μπορώ και σκέφτομαι πιο καθαρά, κατέληξα έστω και τόσο αργά, ότι: Όχι. Όσο κι αν προσπαθήσει μια μητέρα, δε θα τα καταφέρει ποτέ να καλύψει το κενό που αφήνει η απουσία του πατέρα. Δεν θα τα καταφέρει, όχι γιατί δεν το θέλει ή δεν είναι άξια, αλλά γιατί δεν είναι γι΄ αυτό πλασμένη. Η γυναίκα έχει τη χάρη της μητρότητας και γι΄ αυτό λέγεται μητέρα και ο πατέρας έχει τη χάρη της πατρότητας. Η γυναίκα δε μπορεί να είναι και άντρας, όπως και ο άντρας δε μπορεί να είναι και γυναίκα. Η μητέρα θ΄ αγκαλιάσει το παιδί της διαφορετικά απ΄ τον πατέρα. Το χάδι της μητέρας θα δώσει στο παιδί την τρυφερότητα, την θαλπωρή, την θυσία. Το χάδι του πατέρα που δυστυχώς εγώ δε θυμάμαι, νομίζω πως θα δώσει την σιγουριά, την δύναμη, το θάρρος. Νομίζω πως τα χείλη της μητέρας, υπάρχουν για να λένε:<<Παιδί μου πρόσεχε!>>και τα χείλη του πατέρα είναι για να λένε:<<Παιδί μου προχώρα! Μη φοβάσαι!>> Νομίζω ακόμα (πάντα για δικές μου σκέψεις μιλάω), νομίζω ότι, ακόμα κι αν αυτά τα χείλη κάποια στιγμή μπερδευτούν και τα λόγια αυτά ειπωθούν ανάποδα, νομίζω πως κάτι θ΄ αλλάξει στις έννοιες. Στο <<προχώρα>> της Μάννας, θα ηχεί ο αντίλαλος του <<πρόσεχε>>και στο <<πρόσεχε>> του πατέρα θα ηχεί το <<μη φοβάσαι>>. Γι΄ αυτό πιστεύω ο Θεός έπλασε δύο ανθρώπους, τον άντρα και τη γυναίκα, για να συμπληρώνει ο ένας τον άλλον. Και γι΄ αυτό έδωσε και στους δυο ξεχωριστούς ρόλους. Και τους δυο μαζί τους ονόμασε γονείς και τους έδωσε το χάρισμα της οικογένειας.
Οι γονείς είναι σαν μια ζυγαριά που ισορροπεί κι αν λείπει ο ένας απ΄ τους δυο, τότε η ζυγαριά γέρνει προς την παρουσία, ενώ ο δείκτης δείχνει την απουσία του άλλου. Σ΄ εμένα αυτή η ζυγαριά έγερνε πάντα προς την Μάννα και έδειχνε πάντα την μεγάλη απουσία του πατέρα. Έτσι σαν παιδί κι εγώ, μόνο γι΄ αυτήν την απουσία μπορώ να μιλήσω. Και ξέρω καλά τι θα πει απουσία. Θα πει να λείπεις. Θα πει κενό, θα πει στέρηση μιας αγάπης που την δικαιούται κάθε παιδί. Τώρα που για μένα οι απουσίες έγιναν δυο, αυτή η ζυγαριά ισορρόπησε και ο δείκτης δείχνει απουσία 100%. Γι΄ αυτό θα ήθελα να ευχηθώ στα παιδιά να χαίρονται τους πατεράδες τους. Να τους αγαπούν και να τους δείχνουν την αγάπη τους. Στα παιδιά που τους λείπει, ενώ τον γνώρισαν, εύχομαι να κρατήσουν ζωντανά στη μνήμη τους, την ανάμνησή του και σε όσα παιδιά δεν τον γνώρισαν, εύχομαι να είναι όσο το δυνατόν ποιο ανώδυνη αυτή η απουσία. Εγώ σαν παιδί, θα αγαπώ και τους δυο γονείς κι ας είναι απόντες. Δεν το ήθελαν άλλωστε. Ο θάνατος είναι φυσικό επακόλουθο της ζωής. Σαν μάνα όμως που είμαι, θα ευχαριστώ και θα παρακαλάω τον Θεό, να έχει πάντα γερό τον πατέρα των παιδιών μου, για να είναι ευτυχισμένα πάνω απ΄ όλα εκείνα και να μη νιώσουν ποτέ αυτή την απουσία, που εγώ ένιωσα. Θέλω τα παιδιά μου να νιώσουν, να χαρούν και να πάρουν όλα τα ψυχικά εφόδια που μπορεί να τους δώσει η αγάπη του πατέρα. Το εύχομαι αυτό, όχι μόνο για τα δικά μου τα παιδιά, αλλά και για τα παιδιά όλου του κόσμου.
<<Χρόνια πολλά>> λοιπόν σε όλους τους πατεράδες του κόσμου.Και σε όσους λείπουν <<Αιωνία τους η μνήμη>>. Μητέρες και παιδιά ξέρουμε καλά, ότι η παρουσία τους αξίζει πολύ περισσότερα από μια γιορτή.
23/6/98 ξημ. Τρίτης 1 και 5, στην κουζίνα. Νωρίτερα μου τηλεφώνησε ένας κύριος, δικηγόρος, χωρισμένος, πατέρας, για να με συγχαρεί για το άρθρο του πατέρα. Μου είπε πολλά κολακευτικά λόγια, όπως κι ένα παράπονο, ότι ξέχασα να γράψω για τους χωρισμένους πατεράδες. Μου είπε ότι η πρώην γυναίκα του, επηρεάζει αρνητικά τα παιδιά κι ότι το άρθρο μου, θα της βάλλει μυαλό. Του είπα ότι θα γράψω συμπληρωματικό κι όπως έγραψα, αλλά ο Δημήτρης και μία κυρία συγγραφέας και κριτικός, μου είπαν ότι δεν είναι σωστή κίνηση.<<Ότι έγραψα, έγραψα>> , είπαν. Τους άκουσα, όχι γιατί πείστηκα ότι έχουν δίκιο, αλλά γιατί δεν έχω το θάρρος, ούτε το θράσσος να πάω στην εφημερίδα και να ξαναζητήσω να με φιλοξενήσουν. Ποια είμαι; Και το πρώτο πολύ δειλά το έδωσα. Το ότι το δέχτηκαν, μου έκανε έκπληξη και μου έδωσε πολλή χαρά, βεβαίως. Έγραφα ότι τα παιδιά δεν είναι κτήμα κανενός κι ότι έχουν το δικαίωμα να ζουν σε μια αρμονική επαφή και με τους δύο γονείς, γιατί για να ολοκληρωθεί η προσωπικότητά τους, χρειάζονται στοιχεία και των δύο γονέων. Το να διαβάλλει ο ένας γονειός τον άλλον είναι ότι χειρότερο για το παιδί. Τότε μιλάει ο εγωισμός και όχι η πραγματική αγάπη που χρειάζεται για την καλύτερη ψυχολογία του παιδιού. Κάτι τέτοιο έγραφα.
posted by elpida @ 6/04/2006 11:42:00 μμ 22 comments
22 Comments:

At Δευ Ιουν 05, 12:35:46 πμ, elpida said...
Είχαν βγει πολλά καραγκιζάκια. Εισαγωγικά, θαυμαστικά, όλα κουφά. Κατάφερα και το γύρισα και κάτι διόρθωσα. δεν καταλαβαίνω γιατί μου το κάνει αυτό, ενώ τα διορθώνω ένα, ένα και άλλες φορές τα δέχεταισωστά. Δεν ρισκάρω να το ξαναγυρίσω πίσω, μη μου βγει χειρότερα. Ανεχτείτε με και δείξτε κατανόηση στην αμάθειά μου.

At Δευ Ιουν 05, 01:38:08 πμ, Xνούδι said...
καλησπέρα ΕΛΠΙΔΑ. Ενα από τα καλύτερα κείμενα για τον ΠΑΤΕΡΑ. Πως μπορείς να στερήσεις από ένα παιδί μια τόσο αναγκαία παρουσία από την ζωή του; Μπορείς να του στερήσεις το άλλο του μισό; Εγώ τουλάχιστον όχι. Σε ευχαριστώ.

At Δευ Ιουν 05, 02:22:18 πμ, elpida said...
χνουδάκι μου, μακάρι να κάνανε όλες οι μαμάδες το ίδιο.Εγώ ούτε που την είχα σκεφτεί αυτή την περίπτωση. Ας είναι καλά ο δικηγόρος και τα ακούσματά μου στην πορεία, ότι δυστυχώς, συμβαίνει κι αυτό.

At Δευ Ιουν 05, 02:31:44 πμ, elpida said...
Παιδιά, άσχετο με το θέμα μας, μα έχω σκάσει. Ψάχνω τρεις μέρες να ξαναβρώ ένα μπλογκ που με είχε συγκινήσει πολύ. Δεν θυμάμαι πως το είχα βρει. Το θέμα ήταν το χεράκι της Ελπίδας και είχε φωτογραφίες από ένα γιατρό που ανέλαβε να χειρουργήσει ένα μωράκι,ενώ ήταν μέσα στον πλακούντα της μαμάς του και του έσωσε τη ζωή.Το μωράκι έβγαλε το χεράκι του και κράτησε τα δάχτυλα του γιατρού. Είχε δυο συγκλονιστικές φωτογραφίες.Θέλω να τις δείξω στην οικογένειά μου και δεν μπορώ να τις βρω. Ξέρει κανείς να μου πει;Και μια παράκληση. Λίγο ως πολύ καταλάβατε ότι με ενδιαφέρουν τα κοινωνικά. Αν δείτε κάτι σημαντικόθα με ενημερώσετε;Τυχαία έμαθα και για την μικρή Ναζανίν. Μέχρι να μάθω να κινούμαικαλά θα με ενημερώνετε λίγο;Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

At Δευ Ιουν 05, 11:20:47 πμ, apousia said...
Για τη φωτογραφία που ζητάς θα μπεις στο www.parakeimena.blogspot.com,θα το βρεις σε προηγούμενο post.Έξοχο το κείμενό σου,γεμάτο λυρισμό μα με νότες ορθολογισμού συνάμα..Εύχομαι πια,τα δύο πανέμορφα παιδιά σου,να κάνουν τη ζυγαριά να γέρνει απ'την πλευρά της παρουσίας κι όχι της απουσίας!Κανένα κενό φυσικά δεν αναπληρώνεται..Την αγάπη μου elpida!

At Δευ Ιουν 05, 11:26:21 πμ, scalidi said...
Με συγκίνησες για τους δικούς μου προσωπικούς λόγους (ο reader έβαλε το χεράκι του ευτυχώς για να σε ανακαλύψουμε).

At Δευ Ιουν 05, 12:26:08 μμ, μεθυσμένα χρώματα said...
Μάνα υπάρχει μόνο μία στην ζωή μας.Πατέρας υπάρχει μόνο ένας στην ζωή μας.πατέρα δεν γνώρισα. πέθανε όταν εγώ ήμουν 12 μηνών, όταν αυτός ήταν 32 χρονών.τον κόσμο μου δεν μπόρεσα ποτέ να τον ισορροπίσω. αναζητούσα τον πατέρα μου παντού μα πουθενά δεν το βρήκα.τα παιδιά είναι σκληρά...ξέρουν να πληγώνουν χωρίς να έχουν την γνώση των προβλημάτων που δημιουργούν.-εσύ, είσαι ορφανή μου έλεγαν στο δημοτικό...φύγε από κοντά μας, δεν σε παίζουμε!ορφανή, ορφανή, εγραφαν κάθε χρόνο τα χαρτιά μου..μιά μαχαιριά στην ψυχή μου.την λέξη αυτή την μισώ περισσότερο από κάθε τι στην ζωή μου.έκλεισα τον κόσμο μου και δεν τον άνοιξα ποτέ πια....τον πεθερό μου, ποτέ δεν τον είπα πατέρα....δεν μπορούσα να χρησιμοποιήσω μία σε μένα άγνωστη λέξη αλλά ούτε και ήταν ο πατέρας μου! ευτυχώς το κατάλαβε. για μένα το κεφάλαιο πατέρας έκλεισε εδώ και χρόνια...δεν υπάρχει!ποτέ δεν θα ήθελα τα παιδιά μου να μεγαλώνουν χωρίς πατέρα στο σπίτι...

At Δευ Ιουν 05, 05:56:26 μμ, So_Far said...
21 Ιουνίου 2001, έχασα τον πατέρα μου νικημένο από τον καρκίνο. ΑΚόμα προσπαθώ να κρατηθώ για να μην κλαίω κάθε τέτοια μέρα.

At Δευ Ιουν 05, 06:09:30 μμ, αερικό said...
Ανοιγει πληγες το κειμενο σου Ελπιδα..σιγουρα η πληρης απουσια ειναι πιο οδυνηρη απο την μερικη, του πατερα που ειναι παρων αλλα στην ουσια απων..

At Δευ Ιουν 05, 10:26:52 μμ, elpida said...
μεθυσμένα μου χρώματασε νιώθω πολύ. Εγώ δεν είχα μόνο τον διαχωρισμό της ορφάνειας αλλά και της φτώχειας και του αλκοολισμού του... Τα γράφω στο βιβλίο.

At Δευ Ιουν 05, 10:29:13 μμ, elpida said...
so_far μου, λυπάμαι πολύ κορίτσι μου. Να είσαι γερή και να τον θμάσαι. Να μην κλαις όμως. Εκείνος θέλει να του χαμογελάς.

At Δευ Ιουν 05, 10:32:56 μμ, elpida said...
απουσία μου, σ΄ευχαριστώ! Μ΄έχεις μαγέψει γενικώς! Τι ωραίος Άνθρωπος που είσαι!Σ΄ευχαριστώ πολύ και για το χεράκι.Το είδα μετά το σχόλιο. Δεν πειράζει.

At Δευ Ιουν 05, 10:35:32 μμ, elpida said...
scalidi καλωσόρησες στην συντροφιά μας. Ποιός είναι ο reader;

At Δευ Ιουν 05, 10:35:46 μμ, elpida said...
This post has been removed by the author.

At Δευ Ιουν 05, 10:50:08 μμ, elpida said...
αερικό μου, καλωσόρησες!Μη μου μιλάς για παρώντες απώντες,γιατί το βρίσκω χειρότερο και απ΄τον θάνατο.Προσπάθησε κορίτσι μου να τον πλησιάσεις. Θά ΄ναι μεγάλο κέρδος για σένα αλλά και για κείνον.Εκμεταλλεύσου τον χρόνο.

At Τρι Ιουν 06, 11:46:02 πμ, scalidi said...
O reader-diggest

At Τρι Ιουν 06, 02:50:46 μμ, elpida said...
scalidiΤι είναι αυτός;

At Κυρ Ιουν 18, 01:03:43 πμ, elpida said...
scalidi μου, έμαθα ποιός είναι και μάλιστα μου έδωσε και χαρά. Είναι πολύ εξηγημένος!

At Κυρ Ιουν 18, 08:03:48 μμ, Δημήτρης Ι. said...
Πήρα κουράγιο,σ'Ευχαριστώ ! -).

At Κυρ Ιουν 18, 11:37:01 μμ, elpida said...
Δημήτρη, εγώ σ΄ευχαριστώ, που μπήκες στον κόπο να το ψάξεις. Ήρθα στην σελίδα σου, αλλά λόγω ότι χρησημοποιώ ακόμα κάρτα, δεν μπόρεσα να τα διαβάσω όλα. Μόλις γίνει η σύνδεση θα σ΄επισκεφτώ.

At Τρι Ιουλ 18, 11:51:35 πμ»

Δεν υπάρχουν σχόλια: