Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2008

ΣΥΝΕΒΗ ΚΙ ΑΥΤΟ!

Συνέβη κι αυτό...

Κάθομαι στο μπαλκόνι της κουζίνας, το οποίο έχω γεμίσει με λουλούδια και βλέπω την λουλουδάτη τέντα, πάνω απ' το κεφάλι μου. Την μισώ αυτή την τέντα, γιατί μ' εμποδίζει να βλέπω τ' αστέρια. Νωρίτερα που άπλωνα τα ρούχα στο άλλο μπαλκόνι, παρόλο που κι εκείνο έχει τέντα, δε ξέρω τι μ' έπιασε και έσκυψα για να δω αν ο ουρανός έχει αστέρια. Μάλλον μου έλειψαν και η έκπληξή μου ήταν, πως, είχε!

Θεέ μου! πόσο χάρηκα! Συνειδητοποίησα όμως ότι είναι αργά για να την μαζέψω. Ζω στην πόλη και οι κανόνες της κοινής ησυχίας είναι αυστηροί. Θα έκανα θόρυβο. Έτσι, γράφω ενώ με πλακώνει η τέντα και χάνεται κάθε ρομαντική μου διάθεση. Εκείνο που με προβληματίζει πιο πολύ είναι ότι τώρα συνειδητοποιώ κάτι άλλο. Είχα ξεχάσει τελείως ότι και η πόλη μου έχει αστέρια. Νόμιζα πως μόνο το χωριό μου είχε.! Μάλλον δεν το νόμιζα, αλλά δεν είχα τον χρόνο να το σκεφτώ. Απλά στην πόλη «τρέχεις». Δε προλαβαίνεις ούτε να κοιτάξεις τον ουρανό! Άλλοι μπορεί να μη θέλουν να κοιτάζουν τον ουρανό κι άλλοι να τον χαίρονται και να μη «κοιμούνται» όπως εγώ.

Άκου να μη σκεφτώ, τόσον καιρό, ότι τ' αστέρια υπάρχουν παντού! Άκου! Σε ποιόν να το πω;..

Είναι αλήθεια. Κάθε τι ωραίο το έχω συνδέσει με το χωριό μου και τις διακοπές. Τ' απόγευμα όταν πότιζα τα λουλούδια στο μπαλκόνι του σαλονιού, σκέφτηκα να σηκώσω την τέντα για να δω το βράδυ τ' αστέρια. Είδα όμως ότι ο ουρανός ήταν συννεφιασμένος και προσγειώθηκα ανώμαλα. Μετά, με τις δουλειές και τα μαγειρέματα, ξέχασα τ' αστέρια μου κι όταν το θυμήθηκα ήταν αργά.

Η γειτονιά κοιμάται. Μου έρχεται να φωνάξω: «Ξυπνήστε! Τα κλουβιά της πόλης μας κλέβουν τ' αστέρια!..» Δεν το κάνω όμως. Αν ήμουνα στο χωριό, όλος ο ουρανός κι όλα τ' αστέρια του θα ήταν δικά μου! Κι αν κάτι με εμπόδιζε να τα δω, όπως ο κισσός ας πούμε, θα έπαιρνα την καρεκλίτσα μου και θα πήγαινα πιο πέρα.

Πάντα στο χωριό υπάρχει ελεύθερος χώρος, για μια καρέκλα, για να δεις τ' αστέρια. Ακόμα και στον δρόμο ή στης γειτόνισσας το σπίτι...

1997

posted by elpida @ 5/16/2006 11:33:00 μμ 17 comments

elpida said... Το πρόβλημα συνεχίζεται.Όπου υπάρχει κουτάκι είναι απόστροφος κι όπου αγγλικό ερωτηματικό είναι θαυμαστικό. Τρι Μαϊ 16, 11:55:45 μμ

Εργοτελίνα said...
Η μεγάλη νύχτα των αστεριών: η φωτορύπανση και πώς να την αποφύγετε της Σοφίας Λοβέρδουπηγή: spin.gr15/06/2003
Η διαφύλαξη του έναστρου ουρανού
Εάν δεν πάρουμε μέτρα εναντίον της φωτορύπανσης, οι περισσότερες περιοχές της Ευρώπης θα πουν «αντίο» στον νυχτερινό ουρανό μέσα στις επόμενες δεκαετίες, τονίζουν επιστήμονες του πανεπιστημίου της Πάδοβας (Ιταλία)
Ο νυχτερινός φωτισμός δεν χρειάζεται να είναι εκτυφλωτικός, γιατί έτσι γίνεται αναποτελεσματικός, ακόμα και επικίνδυνος. Αντίθετα, ο ποιοτικός φωτισμός προστατεύει την όραση από το επιθετικό θάμβος, προσφέρει καλύτερες συνθήκες ορατότητας κι ένα φυσικότερο περιβάλλον για ζώα και φυτά. Σωστά φωτισμένος δρόμος στο Τορίνο
Σήμερα, έχουμε δυνατότητες για έναν σωστό φωτισμό. Υπάρχουν π.χ. φωτιστικά σώματα που δε διαχέουν φως στον ορίζοντα αλλά το κατευθύνουν εκεί που χρειάζεται, συστήματα που μειώνουν το επίπεδο φωτισμού μετά από μια ορισμένη ώρα κ.λπ. Καίριο σημείο αποτελεί η διάδοση αυτής της τεχνολογίας και του γενικού πλαίσιου εφαρμογής της.Υπόδειγμα νομοθεσίας που διαφυλάσσει την κληρονομιά του έναστρου ουρανού είναι η νομοθεσία της Λομβαρδίας (Ιταλία). Ο κανονισμός, που εφαρμόζεται σε ολόκληρη την περιοχή, προβλέπει ότι τα φώτα δεν πρέπει να κατευθύνονται προς τα επάνω, και ότι οι φωτιζόμενες επιφάνειες δεν πρέπει να φωτίζονται περισσότερο απ’ ό,τι είναι απαραίτητο. Δίνοντας μαθήματα πολιτισμού, και ένα ολόκληρο κράτος, η Τσεχία, εφαρμόζει από την 1η Ιουνίου του 2002 κανόνες περιορισμού της φωτορύπανσης. Οι τρεις «χρυσοί» κανόνες που μπορεί ο καθένας να εφαρμόσει για να βοηθήσει να ξανακερδίσουμε τα αστέρια είναι απλοί:
1) Κατευθύνω το φως προς τα κάτω
2) Σβήνω τα φώτα όταν αυτά δεν χρειάζονται
3) Χρησιμοποιώ τη σωστή ποσότητα φωτισμού
Βιβλιογραφικές αναφορές και σύνδεσμοι:
International Darksky Association
Ιστοσελίδα για το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για τη «Μελέτη του Φαινόμενου της Φωτορύπανσης» (1997-1999)
Φωτιστικά που δεν προκαλούν φωτορύπανση (ιταλική ιστοσελίδα με εταιρίες κατ’ αλφαβητική σειρά)
Τα πάντα γύρω από τη φωτορύπανση (κατάλογος θεμάτων του International Dark-Sky Association)
Τετ Μαϊ 17, 08:57:12 πμ Εργοτελίνα said... Καλημερααααααααααααααααααααααααααααα
*************************************
με πολλα αστερια**********************
ΜΟΝΟ ΤΑ ΚΥΚΛΑΜΙΝΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΤΩΡΑΒΛΕΠΟΥΝ Τ' ΑΣΤΕΡΙΑ........
**********
Τετ Μαϊ 17, 08:59:59 πμ

So_Far said...
Θα αλλάξω τη ρύθμιση για τα σχόλια, γιατί δεν το είχα πάρει είδηση ότι επέτρεπα μόνο σε team members. Τετ Μαϊ 17, 09:01:28 πμ

So_Far said... Πιστεύω ότι την άλλαξα. Άρα αν θέλεις μπορείς να μου στείλεις σχόλια... νομίζω δηλαδή ... θα δούμε πώς λειτουργεί κανονικά Τετ Μαϊ 17, 09:06:14 πμ

Rodia said... Καλωσόρισες αστεράκι!:-)..ή κυκλάμινο..?..Οταν μεταφέρεις κείμενο απο το Word κατευθείαν, μετατρέπει σε κουτάκια και ερωτηματικά τα σύμβολα που δεν του ταιριάζουν. Για να το αποφύγεις αυτό, μπορείς να τα διορθώσεις (αλλάξεις) επιτόπου στο bloggger. Επειδή όμως μπορεί να σου ξεφύγει κάποιο, καλύτερα να κοπιάρεις το κείμενό σου σε WordPad (σημειωματάριο) και κατόπιν να το μεταφέρεις για ανέβασμα.Το πιο καλό βέβαια, μια και λέμε για ημερολογιακή καταγραφή, είναι να γράφονται κατευθείαν εδώ τα κείμενα.:-)Α! για να επισκεφτείς όποιον θέλεις, αρκεί να πατήσεις πάνω στο νικ του και θα βρεθείς στο προφίλ του αμέσως. Μη διστάζεις να δοκιμάζεις πατώντας κουμπάκια. Ολο και κάτι νέο θα ανακαλύπτεις. Καλή συνέχεια... Τετ Μαϊ 17, 09:36:45 πμ

elpida said...
Καλοί μου φίλοι, ήμουν χάλια μετά τις ειδήσεις και βλέποντας τα θλιμμένα μάτια του Ηλία απ' την Αγιάσο. γι' αυτό μπήκα αμέσως να γράψω. Πνιγόμουν. Χάρηκα πολύ για τους καινούργιους φίλους και σας ευχαριστώ πολύ.'Επιφυλάσσομαι για καλή παρέα.

Εργοτελίνα μου, σ'ευχαριστώ. Πεθαίνω για αστέρια, λουλούδια, φύση. Με πρόλαβες και με τη σωστή ενημέρωσή σου θα φροντίσω στη νέο σπίτι της Μάννας που χτίζω τώρα στο χωριό, τα φώτα να βλέπουν προς τα κάτω. Να μη σκοτώνουν τα αστέρια μου, τα αστέρια μας!Θά' θελα να με βοηθήσεις και σε άλλα προιόντα οικολογικά. Επείγει να κλείσω συμφωνία για τα κουφόματα και μ' αυτά που έμαθα για τον εμποτισμό, δεν ξέρω τι να κάνω. Επιβάλλονται τα ξύλινα στην περιοχή και όπου ρώτησα μου είπαν ότι όλα είναι "μεθυσμένα" είναι θέμα ωρών να δώσω την προκαταβολή εν γνώση μου. Υπάρχει λύση; Και γενικά ότι άλλο νομίζεις περί σπιτιού, φώτισέ με αν μπορείς.Υποψιάζομαι ποιά είσαι αλλά δεν θέλω να το γράψω. Πες μου μόνο αν έγραφες κάτι για τα τηγάνια.... για να σιγουρευτώ.Πάντως σε πάω πολύ, ακόμη κι αν δεν είσαι. Φιλάκια.

Σο φαρ θα σε επισκεφτώ το βράδυ αργά. Τετ Μαϊ 17, 09:39:02 μμ

elpida said... rodia γλυκειά ευχαριστώ κορίτσι μου. Όλο κουμπάκια πατάω, αλλά όταν πέφτω πάνω στα Αγγλικά σκοντάφτω και θυμώνω. Κάπου εκεί με πιάνει και το πατριωτικό μου.Ας μη το συζητήσουμε τώρα γιατί απασχολώ το τηλέφωνο λάθος ώρα. Φιλιά. Τετ Μαϊ 17, 09:43:53 μμ

elpida said... Rodia δεν παίζω. Είχα τόση ώρα που απαντούσα σε ερωτήσεις σου και καμμία δεν ήρθε. Κλειδωμένα τα έχεις και συ; Αφήστε ρε παιδιά μια πόρτα ανοιχτή και για τους αρχάριους. Ανοίξτε και τα δικά μας μάτια. Βοηθήστε λίγο την κατάσταση. Πεμ Μαϊ 18, 01:39:33 πμ

Anonymous said... Βρε κορίτσι, αρχή είναι ακόμα...Γιατί είσαι όλο παράπονο; Άλλωστε εσύ είπες πως δεν ξέρεις αγγλικά, οπότε λογικό είναι να δυσκολευτείς περισσότερο απο όσους γνωρίζουν.Μη τα βάζεις όμως με τους υπόλοιπους μπλόγκερς, οι οποίοι δε φταίνε για το αν εμφανίζονται ή όχι τα σχόλιά σου. Βασικά κανείς δε φταιει, ούτε κι εσύ φυσικά.Υπομονή χρειάζεται και κάμποσος χρόνος να πειραματιστείς μέχρι να πάρεις μπροστά. Κανείς δε γεννήθηκε μαθημένος. Και τέλος, μια φιλική παραίνεση. Μην αγχώνεσαι για τα λάθη σου και μη το κάνεις θέμα. Για να σε διαβάζουν κάποιοι ήδη (ενώ δεν έχεις μπει στο μόνιτορ) παει να πει πως θέλουν να σε διαβάσουν, είτε με λαθάκια είτε χωρίς. Μη χαλάς την λουλουδάτη ατμόσφαιρα του μπλογκ σου με γκρίνια και παράπονα. Δεν υπάρχει λόγος και δε σου παει κιόλας... Πεμ Μαϊ 18, 02:00:05 πμ

elpida said... ανώνυμος .... (που σε ξέρω), δίκιο έχεις. Ξέρεις όμως ότι καλύτερο απ την ημιμάθεια είναι η αμάθεια. Γκρινιάζω γιατί διαβάζω, σχολιάζω, τελειώνει μια κάρτα κάθε βράδυ κι ενώ έχω σχολιάσει 15, έχουν πάει μόνο τα 3 ή 5. Είναι σα να μιλάς σε κάποιον και να διαπιστώνεις ότι έχει φύγει. Δεν απογοητεύεσαι; Κι έπειτα, δεν θα μου έρθει η επιφοίτηση του Αγίου πνεύματος. Κάποιος πρέπει να μου πει,ότι θα σχολιάζεις μόνο σε κείνους που έχουν την τάδε σήμανση και ποιά είναι αυτή; Γράφω ένα κατεβατό και μετά ενώ λέει ολοκληρώθηκε βλέπω δεν πάει. Το ξέρω ότι έγινα κουραστική και δε μ' αρέσει αυτό,μα το κάνω για να γνωρίσω φίλους. Αλλιώς έγραφα και στο ημερολόγιό μου, όπως κάθε βράδυ. Δεν έχω το "ψώνιο" (με την καλή του έννοια)να δείξω ότι, να κι εγώ γράφω. Δόξα τω Θεώ, υπάρχουν τόσα ταλέντα εδώ μέσα που δεν περίμεναν εμένα. Εγώ την επαφή ζητούσα και απογοητεύομαι όταν δεν μπορώ να την έχω. 'Εγραφε κάποιος για τον πληθυντικό, μ' αγγιξε, έγραψε το κατεβατό μου, τζίφος. Τέλος πάντων. Μάλλον μέχρι να βρω κάποιον Αγγλομαθή να μου τα μεταφράσει όλα, δεν θα ξανασχολιάσω κανέναν. Σ΄ευχαριστώ πάντως "ανώνυμε". Να είσαι καλά. Πεμ Μαϊ 18, 03:03:00 πμ

ekrythmos said... Κυκλαμινο σε πετυχα απο το λινκ της Κουρουνας. Κριμα που αποφασισες να μη γραφεις και να μη σχολιαζεις, αλλα εχε υποψει σου πως τιποτα δε γινεται ετσι γρηγορα και ευκολα. Μηπως τελικα το μπλογκινγ δε σε τραβαει οσο λες; γιατι αλλιως γιατι να το βαζεις κατω με τη μια; Τα αγγλικα παντος ειναι ενα προβλημα για οποιον δε ξερει. Ισως καποιος θα επρεπε να κανει καμια προσπαθεια να ποσταρει τιποτα οδηγιες για αρχαριους.Παντος καλα τα λεει κι ο ανονυμος κι οι υπλοιποι. Οσο γαι το για πιο λογο αλλοι μπλογκερ εχουν σχολια κλειστα η με διαφορες δικλιδες ασφαλειας, αυτο ειναι δικο τους θεμα νομιζω και για να το κανουν σιγουρα θα εχουν καποιο καλο λογο γι αυτο, αλλοστε δικο τους ειναι το μπλογκ οτι θελουν το κανουν, σωστα; Α και κατι αλλο. Οι καρτες για το ιντερνετ δε σειμφερουν καθολου καλυτερα να κοιταξεις να κανεις καμια καλη φτηνη συνδεση. Υπαρχουν ενα σορο και θα σου βγει πολυ πολυ φτηνοτερα και δε θα εχεις και το αγχος. Πεμ Μαϊ 18, 01:52:49 μμ

Iουλία said... Δεν ειμαι ειδικη στα οικολογικα Μαλλον απο σενα θα μαθω περισσοτερα Παντως εχω ορεξη να μαθω... Καλη συνεχεια.. Πεμ Μαϊ 18, 07:49:45 μμ

Iουλία said... Καλησπερα Ελπιδα!Μπορεις να διαβασεις και να ακουσεις την ιστορια μου...
Η Ροδια ανοιχτες εχει τις πορτες.. Πεμ Μαϊ 18, 08:14:25 μμ

elpida said... ekrythme μ'αρέσει και πολύ το μπλογκινγκ. Αν δεν μου άρεσε δεν θα γκρίνιαζα ζητώντας βοήθεια. Περισσότερα στο "Να σας συστηθώ" για να μην επαναλαμβάνομαι. Όσο για κάποιους που τα έχουν κλειδωμένα, δεν ήξερα ότι γίνεται κι αυτό. Όπως σίγουρα δεν ξέρω και πολλά άλλα. Γι' αυτό όταν δεν ξέρεις είναι καλύτερα να μη μιλάς. Έχω αυτό το κακό. Είμαι αυθόρμητη και παρεξηγούμαι. Δεν ήθελα να θείξω κανέναν και συγνώμη αν το έκανα. Παρ Μαϊ 19, 12:56:03 πμ

elpida said... Iουλία να είσαι καλά. Διάβασα ένα κείμενό σου. Γράφεις πολύ ωραία, δεν καταλαβαίνω όμως γιατί αυτό το ταλέντο το αδικείς με τόσο γυμνές λέξεις.Επειδή πουλάνε ή έτσι εκφράζεσαι; Παρ Μαϊ 19, 01:01:31 πμ

Ιουλια said... Μια και εχεις παιδι που εφυγε να σπουδασει η Μαριαλενα στους Ανωνυμους Μελαγχολικους εγραψε ενα καλο διαλογο Μανας και Κορης. Η Ιουλια απλως λεει πως σκεφτεται στο μυαλο του ο Αντρας..και ειναι αληθεια αυτο...οσο και σοκαριστικο..

Δεν υπάρχουν σχόλια: