Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2008

Τα δώρα...

Τετάρτη, Αύγουστος 09, 2006

Τα "δώρα" της μάννας .... με δυο ν

......................«Δεν μπορώ άλλο, κορίτσι μ΄. Κουράστ΄κα. Μη μ΄λες άλλα ψέματα για το σπίτ΄. Ξέρω ότι δε θα σ΄του πάρουν τώρα που μπήκαμε μέσα. Τελείωσαν τα ψέματα. Πρέπει να φύγω. Εσύ κοίταξε τον άντρα σ΄και τα παιδιά σ΄. Πρέπει να το πάρ΄ς απόφασ΄. Ως πότε θα ζήσω; Εγώ φεύγω ευτυχισμέν΄που περνάς καλά εσύ και όλα τα παιδιά μ΄. Όλοι έχετε οικογένειες. Δεν σας αφήνω μόνους. Από σένα θέλω μόνο να με θ΄μάσαι χωρίς να κλαις και να μου φέρν΄ς τα δώρα μ΄».
"Δώρα" εννοούσες το σιτάρι, το καντήλι, τα μνημόσυνα.....Μιλούσες εσύ κι εγώ άκουγα. Ήθελα ν' ακούσω ό,τι είχες να μου πεις. Έκλαιγες εσύ, έκλαιγα κι εγώ. Μου χάιδευες τα μαλλιά κι εγώ σκούπιζα τα ματάκια σου.«Μόνο να με πας στο χωριό! Στους φίλους μου. Στην πατρίδα μου. Εκεί που είναι όλα τσάμπα», μου είπες.Ήξερες ότι στο Νεκροταφείο της πόλης πληρώνουν και σκεφτόσουν πάλι την δική μου οικονομία.«Θά ΄ρχεσαι το καλοκαίρ΄και θα μου ανάβ΄ς το καντήλ΄. Δεν θα παραπονιέμαι το χειμώνα. Θα σε περιμένω το καλοκαίρ΄».«Εγώ, μαμά μου, δε θέλω να φύγεις. Κι αν φύγεις, θέλω να σ' έχω εδώ. Κοντά μου. Να έρχομαι, να σου μιλάω, να σε φροντίζω.... Αν πας στο χωριό, θα υποφέρω διπλά».Δεν μ' απάντησες ποτέ με λόγια πάνω σ' αυτό. Μόνο με έργα.Απόσπασμα απ΄το βιβλίο μου «Γράμμα στη μάννα..... με δύο ν», Εκδόσεις Καλυδών, Αθήνα, 2006 (σελίδα 101)ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΜΑΝΝΑΣ ΜΕ ΔΥΟ Ν11/12/97 Βράδυ Σήμερα γιορτάζει η Μάννα και όλα τα παιδιά του κόσμου. Γι΄αυτό κι εγώ σε συνεργασία με τον Νίκο τον Διευθυντή των Δημοτικών Ζαγοράς και μια πολύ καλή δασκάλα και κοπέλα την Πόπη, φροντίσαμε να πάρουν όλοι τα δώρα τους. Και η Μάννα και τα παιδιά.Στη μνήμη της Μάννας με δύο ν, μοιράστηκαν τα πρώτα ξεχωριστά δώρα στο χωριό της, σε 396 μαθητές. Δηλαδή: σε 3 Νηπιαγωγεία, 2 Δημοτικά, Γυμνάσιο και Λύκειο. Τα δώρα ήταν συμβολικά. Μπαλόνια, μολύβια, ξύστρες, μαρκαδόροι, κασετίνες, ντοσιέ, φωσφορούχοι, ανάλογα με τις ηλικίες. Τρεις μαθητές κέρδισαν και δώρα έκπληξη που ήταν 10.000 δρχ. ο καθένας. Ανοίχτηκε βιβλιάριο στο όνομά τους, στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο του χωριού.11/12/98 Κατάθεση 50.000 δρχ. στον λογαριασμό της Μαρίας Λαρετζάκη και της έστειλα με Κούριερ 50 βιβλία να τα χειριστεί για λογαριασμό της.11/12/99 Δωρεά παιδικών βιβλίων, το «Ιστορία που την έγραψαν παιδιά» σε δύο καταυλισμούς σεισμόπληκτων στην Αθήνα. Τα μοίρασαν οι τρεις αδελφές μου.24/2/2000 Μοίρασα το παιδικό βιβλίο και σοκολάτες στη β΄τάξη, της δασκάλας Πάτρας Βασιλείου, του 25ου Δημοτικού Σχολείου, Νέας Ιωνίας, Βόλου.11/12/2000 Έστειλα παιδικά βιβλία για όλα τα παιδιά στα χωριά SOS, Βάρης και Πλαγιαρίου.11/12/2001 Οι αδελφές μου μοίρασαν το παιδικό βιβλίο στο Χαμόγελο του Παιδιού κι εγώ μοίρασα στο Ορφανοτροφείο του Βόλου.11/12/2002 Χάρισα στη βιβλιοθήκη του 25ου Δημοτικού Σχολείου, Νέας Ιωνίας, 50 βιβλία απ΄την βιβλιοθήκη του σπιτιού μου.Σεπτέμβρη του 2003, παρέδωσα στην βιβλιοθήκη Ζαγοράς, επτά κιβώτια με λογοτεχνικά βιβλία και εγκυκλοπαίδειες, απ΄την βιβλιοθήκη του σπιτιού μου.11/12/ 2004 Μοίρασα στην νέα τάξη της δασκάλας Πάτρας Βασιλείου του 25ου Δημ. Σχ., Το παιδικό βιβλίο (Ιστορία που την έγραψαν παιδιά) και γλυκά.Ιανουάριο του 2006 χάρισα 100 βιβλία (Στιγμές ζωής, στιγμές ψυχής) στην Τρίτη τάξη Λυκείου, Ζαγοράς, για να βοηθηθούν οικονομικά στην πενταήμερη εκδρομή τους.Απόσπασμα απ΄το «Στιγμές ζωής, στιγμές ψυχής», Βόλος, 2006 (σελίδα 74)Υστερόγραφο τώρα:Τα "δώρα" της Μάννας θα συνεχίζονται όσο ζω και ευελπιστώ μέσω του βιβλίου της, να γίνουν πιο σταθερά και καλύτερα. Γι΄αυτό και θα στηρίξω όσο μπορώ αυτό το βιβλίο, έστω και μέσω του blog.
posted by elpida @ 8/09/2006 01:24:00 πμ 21 comments
21 Comments:
At Τετ Αυγ 09, 02:49:16 πμ, In Silence said...
Τι να πω! Αν ο κόσμος μας είχε περισσότερος ανθρώπους σαν εσένα θα ήταν σίγουρα πολύ πιο ανθρώπινος!Να είσαι γερή και δυνατή και να μοιράζεις πάντοτε χαμόγελα!Σου έστειλα ένα μαιλ, αν δεν καταφέρνεις να το διαβάσεις (σου βγαίνει αυτό που λέμε, κινέζικα), πες μου να σου το ξαναστείλω.

At Τετ Αυγ 09, 03:56:49 πμ, elpida said...
in silenseΚι εσύ κορίτσι μου, ότι επιθυμείς!Το πήρα και σου απάντησα. Σ΄ευχαριστώ πολύ πολύ!Καλή σου μέρα!

At Τετ Αυγ 09, 07:18:45 πμ, Stavros Katsaris said...
Την αγάπη μου και την εκτιμησή μου...Συγκινήθηκα!

At Τετ Αυγ 09, 08:18:46 πμ, So_Far said...
Α, ρε Ελπίδα. Σπουδαία αυτά που γράφεις. Ελπίζω να περνάς καλά στην πατρογονική εστία που από ό,τι είδα την έφτιαξες μια χαρά. Ελπίζω να περνούν καλά και οι επισκέπτες σου που για χάρη τους έγινε το μικρό θαύμα. Τα λέμε.

At Τετ Αυγ 09, 03:09:28 μμ, Sailor said...
Πολύ όμορφα όλα όσα γράφειςΕλπίδα μαςΘα έχεις πάντα την εκτίμησηκαι τον σεβασμό μουΕίναι τιμή να είσαι αναμεσά μαςΕ, τώρα συγκινήθηκαΚαλό σου πρωινόΕλπίδα μας

At Τετ Αυγ 09, 03:55:03 μμ, Μαύρος Γάτος said...
Πολύ ενδιαφέρον φαίνεται το βιβλίο σου, Κυκλάμινο. Θα το ψάξω.... Εύχομαι καλή επιτυχία! Να είσαι γερή και χαρούμενη να θυμάσαι την μητέρα σου.

At Τετ Αυγ 09, 05:00:53 μμ, elpida said...
Κι εγώ σε εκτιμάω Σταύρο μου! Να είσαι πάντα καλά!

At Τετ Αυγ 09, 05:06:35 μμ, elpida said...
σο φαρΠού είσαι κορίτσι μου;Μου έλλειψες πολύ! Εύχομαι να περνάς καλά εκεί που είσαι και να γυρίσεις με το καλό. Όσο για μένα, δεν το χάρηκα ακόμα το σπίτι στο χωριό. Αυτή τη στιγμή το χαίρονται τα παιδιά και αμέσως μετά θα πάω εκεί, για πολύ καιρό.... Θα έρθουν και οι μουσαφιρέοι μου, θ΄αρχίσουν ξανά τα μαστόρια κι εγώ θα μένω εκεί, να συντονίζω... Θα χαθούμε για πολύ (ίσως), γιατί εκεί δεν υπάρχει τηλέφωνο, αλλά όποιον αγαπάς, τον βρίσκεις! Έτσι δεν είναι; Φιλιά πολλά και στον μικρό.

At Τετ Αυγ 09, 05:32:04 μμ, elpida said...
σαιλορΔικιά μου είναι η τιμή σαιλορ που γνώρισα τόσο ωραίους, ευαίσθητους και ρομαντικούς ανθρώπους! Θα μου λείψετε τόσο πολύ! Μα την αλήθεια!Θα ζοριστώ και το ξέρω! Ξέρω που θα σας βρω όμως, κι αυτό μ΄άνακουφίζει.Να περνάς καλά και να γράφεις. Όταν πετάγομαι στο Βόλο, θα σε διαβάζω.

At Τετ Αυγ 09, 05:38:15 μμ, elpida said...
Καλός τον μάυρο γάτο! Ξέρεις που λένε για τη γρουσουζιά.... Εγώ χαίρομαι πολύ που ένας μαύρος γάτος, τώρα που κλείνει το μπλογκ, με επισκέφτηκε με ευχές! Να είσαι πάντα καλά, γερός, δυνατός και χαρούμενος!Κι εσύ να χαίρεσαι τους γονείς σου!

At Τετ Αυγ 09, 06:46:09 μμ, Psipsinel said...
molis tora diavasa ta teleftea post. sigharitiria gia to vivlio. tin epomeni fora pou tha ime kipro tha prospathiso na vro ta vivlia sou :)

At Τετ Αυγ 09, 07:10:26 μμ, elpida said...
Σ΄ευχαριστώ ψιψίνα μου! Να είσαι καλά και καλό υπόλοιπο καλοκαίρι!

At Τετ Αυγ 09, 07:46:52 μμ, Anonymous said...
Τι πάει να πει «τώρα που κλείνει το blog;», Α, όχι, μην ετοιμάζεσαι για αναχωρήσεις. Δεν έχεις το δικαίωμα να μας αφήσεις. Εδώ θα μείνεις!

At Τετ Αυγ 09, 08:43:05 μμ, elpida said...
ανώνυμε, τι να σου απαντήσω;Όλα τα ωραία, έχουν κι ένα τέλος.Το κυκλάμινο του βουνού σε λίγο κλείνει.Το φθινόπωρο θα αποφασίσω αν θα το συνεχίσω ή θα κυκλοφορώ κι εγώ ανάμεσά σας ανώνυμα. Ξέρεις, είναι πολύ εύκολο αυτό. Το δύσκολο είναι να ξεγυμνώνεις την ψυχή σου και κάποιοι να μην το καταλαβαίνουν.Να είσαι καλά πάντως! όποιος ή όποια κι αν είσαι!

At Πεμ Αυγ 10, 12:27:54 πμ, dr.Uqbar said...
Θα θελαμε περισσοτερους ανθρωπους σαν εσενα. Πραγματικα...Μεγάλο έργο. Σίγουρο υλικο για αιώνιο blog.Καληνύχτα

At Πεμ Αυγ 10, 12:43:54 πμ, elpida said...
dr.ugbarΤίποτα δεν είναι σίγουρο και τίποτα αιώνιο! Να είσαι καλά, καλό σου βράδυ!

At Πεμ Αυγ 10, 04:10:31 πμ, Sailor said...
Σου έχω πει ποτέ πόσο μα πόσουπέροχη είσαι?Ήρθε η ώρα να στο πώ και για αυτό στο γράφω.Ο Καπετάνιος ότι γράφει ακόμηκαι το πιο απλό είναι μέσααπό την μεγάλη καρδιά τουΘα είμαι εδώ Ελπίδα μαςΚαλό ξημέρωμα στη Ζωή σου

At Πεμ Αυγ 10, 08:45:21 μμ, Annabooklover said...
Τι να πω κι εγώ, είσαι φοβερή! Αλλά γιατί να κλείσεις το μπλογκ;

At Παρ Αυγ 11, 02:01:51 πμ, elpida said...
σαιλόρ μου, σου έχω πει, πόσο υπερβολικός είσαι;Κορίτσια ελεύθερα! Τι κάθεστε; Τρέξ΄τε να κερδίσετε την καρδιά του σαιλόρ! Τέτοιοι άντρες, σαν τον καπετάνιο, δεν υπάρχουν πολλοί.Ρομαντικός, ευαίσθητος, καλλιτέχνης, τζέντλεμαν!Καπετάνιε μη μου θυμώσεις, αλλά θέλω να ρθω στον γάμο σου!Εντάξει!Ότι θέλεις εσύ! Μη μου αγριέψεις πάλι! Μόνος; Μόνος!Κορίτσια! ο καπετάνιος αποφασίζει!Καλό ξημέρωμα στη ζωή όλων μας, καπετάνιε μου!

At Παρ Αυγ 11, 02:05:39 πμ, elpida said...
annabookloverέλεγα να το κλείσω, γιατί δυο μήνες θα είναι σε αδράνεια. Τώρα δεν ξέρω ακόμα τι θα κάνω.Σ΄ευχαριστώ Αννούλα μου για ο ενδιαφέρον σου! Θα τα πούμε!

At Σαβ Αυγ 12, 01:51:23 μμ, Anonymous said...
Δώρο είσαι κι εσύ!

Δεν υπάρχουν σχόλια: