Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008

Σκόρπια ... 8

Παρασκευή, Οκτώβριος 20, 2006

Τι είναι το blog;

Tο blog για μένα είναι η πιο εξελιγμένη μορφή επικοινωνίας. Είναι αυτό που έψαχνα να βρω χρόνια στα μαθητικά λευκώματα, στους ερασιτεχνικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, στην αλληλογραφία και αργότερα στα βιβλία μου, ειδικά με το "Στιγμές ζωής - στιγμές ψυχής".
Άργησα να μάθω την υπαρξή του, αλλά ποτέ δεν είναι αργά, έστω και για την ηλικία μου και για τις λίγες γνώσεις χειρισμού του, που έχω. Εκείνο που ξέρω είναι ότι το blοg με κάλυψε σε πολλές ανάγκες.
Στην ανάγκη επαφής και επικοινωνίας με άλλους ανθρώπους, στην ανταλλαγή σκέψεων, προβληματισμών και απόψεων.
Στην ανάγκη γραπτής εκτόνωσης, όμορφα τακτοποιημένη, με εικόνα και ήχο (κι ας μην το έχω μάθει ακόμα).
Με κάλυψε στο θέμα ωραρίου που στην έξω ζωή δεν συβμάδιζε με άλλους ανθρώπους.
Ενημερώθηκα για πράγματα που δεν τα μάθαινα ποτέ από μια εφημερίδα ή από τις συναναστροφές μου. Κι αυτό γιατί επιλέγω εγώ την ώρα που μπορώ να τα ψάξω.
Γνώρισα ανθρώπους σημαντικούς που ποτέ ίσως, δεν θα τους γνώριζα.
Έκανα φίλους αληθινούς που μου συμπαραστέκονται όταν τους ζητήσω και με βοηθούν στα προβλήματα της άγνοιας του blog.
Γνώρισα ανθρώπους που με άγγιξαν πολύ και τους κουβαλάω στην καρδιά μου καθημερινά, όπως κάνω και με τους συγγενείς μου.
Γνώρισα όμως και ανθρώπους ανώνυμους που με πλήγωσαν εσκεμμένα. Μα μήπως και έξω στη ζωή δεν υπάρχουν τέτοιοι;
Γνώρισα και ανθρώπους που τους πίστεψα και τους αγάπησα πολύ και με πρόδωσαν με τα πολλά "θα" τους. Μα κι αυτοί υπάρχουν στην έξω ζωή.
Γνώρισα όμως και ανθρώπους που θα συνεχίσουν να είναι κοντά μου και μετά την blog εποχή, που θα προσπαθήσω με νύχια και με δόντια, ποτέ να μην έρθει. Προτιμώ να πεινάσω και να στερηθώ ότιδήποτε άλλο.
Το blog που είναι αποτέλεσμα του Ίντερνετ και με την βοήθεια του googl, είναι για μένα "Δώρο Θεού και Ανθρώπων". Είμαι ευτυχισμένη που πρόλαβα να το γνωρίσω, όχι μόνο για την ηλικία μου, αλλά και γιατί είναι πολύ προχωρημένο, να το χειρίζεται μια γυναίκα απλή, απομακρυσμένη στην επαρχία, αλλά με πολλές όμως, καλλιτεχνικές και ανθρώπινες ανησυχίες. Κι αυτό ήρθε κοντά της, ψάχνοντας για επικοινωνία, για να καλύψει κενά, που το περιβάλλον της, οι συνθήκες ζωής, ακόμα και το οικονομικό, δεν θα μπορούσαν να της το προσφέρουν.
Όταν σου λείπει κάτι πολύ και το ψάχνεις, το βρίσκεις! Για άλλη μια φορά ευχαριστώ την κοπέλα που μου μίλησε γι΄αυτό και την ζωή την ίδια, που με τον τρόπο της το έφερε κοντά μου, εγκαίρως. Το blog ακατανόητο και άχρηστο για τους γύρω μου, μα για μένα είναι μια ανάσα και όαση στα προβλήματα της καθημερινότητάς μου. Αργά ή γρήγορα θα το ανακάλυπτα. Χρειάστηκε να εκδόσω 5 βιβλία, για να βρω τον δρόμο μου και νομίζω πως από δω και πέρα, μου φτάνει μόνο αυτός! Νομίζω πως βρήκα τον "θησαυρό μου" που λέει και ο αλχημιστής του Paolo Coelo.
Μακάρι το blog να μπορούσε να φέρει εισόδημα, ώστε να μην είναι μόνο ένα χόμπυ. Σίγουρα θα δούλευα επί 24ωρου βάσεως, με μεγάλη χαρά και θα έλυνα και το πρόβλημα της εργασίας, που υπάρχει. Μακάρι στο μέλλον να υπάρξουν και τέτοιες εργασίες!
Αυτά και πολλά άλλα είναι για μένα το blog. Για σας τι είναι;
posted by elpida @ 10/20/2006 02:26:00 μμ 18 comments
18 Comments:
At Παρ Οκτ 20, 04:05:34 μμ, μεθυσμένα χρώματα said...
Σίγουρα θα δούλευα επί 24ωρου βάσεως....βρε, ο άνθρωπος χρειάζεται και ύπνο!( όλα τα άλλα τα προσπερνώ :-))) )

At Παρ Οκτ 20, 04:44:20 μμ, r3b3t0skil0 said...
Είχα διαβάσει ένα post σου, αν θυμάμαι καλά ( καταραμένε αλτσχάιμερ με τυραννάς :P ), που έλεγες πως θα σταματήσεις να γράφεις και στράβωσα γιατί μου άρεσε να σε διαβάζω. Σήμερα σε είδα στο monitor τυχαία και χάρηκα που συνεχίζεις ακάθεκτη!Για μένα το blog είναι απλά ένας τρόπος να μοιράζομαι τις σκέψεις μου και να περνάω την ώρα μου. :)

At Παρ Οκτ 20, 10:37:31 μμ, sevarose said...
Μια ευχάριστη απασχόληση.. ένα διάλειμμα από τα παιδιά τις δουλειές και τις υποχρεώσεις ,,μια βόλτα στον κόσμο , ένα καφεδάκι με τους φίλους ..επικοινωνία ..αυτά!!

At Παρ Οκτ 20, 11:27:41 μμ, elpida said...
μεθυσμένα χρώματαΆντε! Να κοιμάμαι και 5 ώρες! Εκεί κολάς;Φιλιά πολλά κορίτσι μου! Εγώ γέρασα και δεν πρέπει να κοιμάμαι πολύ.Τώρα που μεγάλωσαν τα παιδιά και δεν δουλεύω, θέλω να κάνω πράγματα.Όσο μπορώ ακόμα.

At Παρ Οκτ 20, 11:52:50 μμ, elpida said...
r3b3t0skiloΜια χαρά θυμάσαι!Έτσι ήταν τα πράγματα και παραμένουν. Είχα κάνει σύνδεση ADSL και νόμιζα πως μετρούσε η ημερομηνία που την πλήρωσα. Τώρα έμαθα ότι μετράει η ημερομηνία σύνδεσης, που έγινε περίπου ενάμιση μήνα μετά. Νόμιζα πως θα μου το κόψουν τέλος Σεπτέμβρη, μέσα Οκτώβρη και ήθελα να προετοιμαστώ ψυχολογικά. Αρχίζουν και οι δόσεις του δανείου, έρχεται και ο χειμώνας που πάντα είναι δύσκολος και καταλαβαίνεις... Ήθελα να ευχαριστηθώ και λίγο την ανωνυμία, ξανά καταλαβαίνεις...Το κυκλάμινο όμως είναι η ψυχή μου και δεν μπορώ να το βλέπω παγωμένο, τουλάχιστον όταν είμαι εδώ, γιατί πηγαινοέρχομαι ακόμα στο χωριό.Τώρα, όταν κοπεί, θα δω τι θα κάνω.Ανακάλυψα ότι χωρίς βιβλία μπορώ να ζήσω (δηλαδή να μην ξαναεκδόσω άλλο), αλλά χωρίς μπλογκ, όχι. Εδώ έχω την επαφή όταν την έχω ανάγκη, κι όχι όταν θέλει εκείνη.Μόνο που όταν ξανακάνω σύνδεση, θα μου ανοίξουν ένα άλλο ανώνυμο μπλογκ για να γράφω κι ότι άλλο έχω ανάγκη. Γιατί σίγουρα ένα ποστ με συγκεκριμένο θέμα, δεν σημαίνει κι ότι είναι αυτό που με απασχολεί όλη μέρα.Εκείνο θα με καλύψει νομίζω 100%. Οπότε, θα σε βρω τότε με το νέο μου όνομα και θα διαπιστώσω έτσι, αν και τότε θα με διαβάζεις! Πλάκα κάνω.Πάντως, σου υπόσχομαι ότι θα σε επισκεφτώ! Χάρηκα που χάρηκες και είμαι χαρούμενη κι εγώ που δεν μου το έκοψαν ακόμα! Τέτοια λάθη (δικό μου είναι)να γίνονται!

At Παρ Οκτ 20, 11:54:15 μμ, elpida said...
sevaroseΛίγα είναι όλα αυτά; Τα κυριότερα!Φιλιά πολλά κορίτσι μου! Όλα καλά...

At Σαβ Οκτ 21, 03:07:23 πμ, Exilio said...
μμμ...εγώ την απάντηση μου την είχα δώσει παλιότερα στο λεύκωμα αλλά...σνίφ..κάποιοι με κοροιδεύανε...νααα!συγκεκριμένα εκείνο..το μεθυσμένο!Πάμε ένα ριπίτ λοιπόν..Επανάσταση είναι τα μπλόκς και δεν το λέω μόνο εγώ...το είχα διαβάσει σ'ενα σχετικό άρθρο μιας εφημερίδας πολύ πρίν τα γνωρίσω...και ενημερωτικά...υπάρχει τρόπος να βγάλεις λεφτά απο ένα μπλόκ...δε ξέρω πως..αλλά μπορείς.Ε φαντάζεσαι;..δουλειά απο το σπίτι...μια χαααρράαα,χααλλαααράαα!

At Σαβ Οκτ 21, 03:27:39 πμ, elpida said...
Τι exilio μου, ροζ κείμενα;Δεν μου πάει! Ή μετρητή που πληρώνουν λέει για να σε διαβάσουν;Σκοτίστηκαν! Η κάτι μηνύματα που λένε για τυχερά παιχνίδια; Αν ξέρεις κάτι που νομίζεις ότι μπορώ να κάνω, σφύρα μου κλέφτικα! Πάντα ονειρευόμουν μια δουλειά που να μ΄αρέσει και να βγάζω και λεφτά. Ας πούμε κάποια άρθρα για δακτυλογράφηση, τίποτα τουριστικά ή εκδρομικά πρακτωρεία.Αλλά μόνο Ελληνιστί.Α! ρε εχίλιο, με ξεμυαλίζεις κι εσύ.Παίζεις με τον πόνο μου...Φιλάκια πολλά. Καλό το ανέκδοτο.Καλό σου βράδυ!

At Σαβ Οκτ 21, 04:38:53 πμ, Sailor said...
Καλημέρα Κατερίνα καταπληκτικήκαι αγαπημένη.Αν δεν υπήρχε το μπογκ πως θα σεγνώριζα ?Να έμενα στη Ζαγορά μπορέι καινα γνωριζόμασταντώρα όμως τι κάνουμε ?Τουλάχιστον λέμε μια καλημέραένα καλό ξημέρωμα, κάτι είναικαι αυτό, αυτοί που ανακάλυψαναυτό το εργαλείο έχουν γίνειβαθύπλουτοι από μια καλημέραδική μας και μόνο κατερίνα μου.Απλά καλό είναιΑλλά τίποτα περισσότερο !Εγώ μπαίνω μόνο στον πολύ ελεύθερόμου χρόνο, αυτόν που έχω διάθεσηνα διαθέσω, τίποτα λιγότεροτίποτα περισσότερο.Είμαι ο μόνος, στο δύκτιο αυτόπου δεν γνωρίζω κανέναν και ούτεκανείς με γνωρίζει, ούτε ένας.Ούτε κανείς με ξέρει, ούτε κανείςμε έχει δει, πως είμαι.Έχει πολύ μεγάλη πλάκα αυτό,βέβαια, με την καλή και την σωστήέννοια για να μην παρεξηγηθώ.Αυτή είναι η αλήθεια του μπλογκ,τώρα αν σε κάποιους αρέσει να τουςαποκαλούν μπλογκερ, ε αυτοί σίγουραέχουν πολύ μεγάλη πλάκα.Εγώ ούτε μπλογκερ ειμαι ούτε τίποτααπό ολά αυτά, απλά καπετάνιοςείμαι και έχω και την πλάκα μου.Είμαι απλά, πολύ απλάο καπετάν δημήτρης.Τίποτα δεν είναι τα μπλογκςπαρά μόνο για να βγάζουν χρήματααυτοί που λένε ότι μας τα προσφέρουν, και πολλά χρήματακαι γαμώ τα χρήματα.Αν εμείς πιστεύουμε ότι με 20 ευρώκάνουμε κάτι, η περνάμε την ώρα μαςκάνουμε λάθος μεγάλο, δεν κάνουμετίποτα από όλα αυτά, η ώρα μαςέτσι και αλλιώς περνάει, δεν σταματά, το μόνο που κάνουμε είναιένα τίποτα, αν γεμίζαμε τον χρόνομας θα γεμίζαμε και την ζωή μας,κάτι θα ήταν αυτόΑλλά αυτό δεν γίνεται, την ζωή μαςμπορούμε να την γεμίσουμε με άλλουςτρόπους, όχι μέσα από εδώ.Είναι λάθος, για μένα βέβαια !Μπορείς να διαβάζεις, να ακούς μουσική, να πας θέατρο, να πας στογήπεδο βρε αδελφέ, βγες να κλωτσήσεις το τόπι, πήγαινε γιατσίπουρο και ρακή, βγες με την παρέα, πήγαινε πλατεία για αχνιστόκαφέ, κάνε έρωτα είναι πολύ απλό,μαγείρεψε ένα φαϊ γευστικόκάτσε και γράψε με το μολύβι σουστο μπλοκάκι το δικό σουόχι όμως να τρως της ώρες σουστα μπλογκς, αυτό είναι λάθος!Τα μπλογκς δεν είναι μέσο επικοινωνίας των ανθρώπων που μάλιστα γνωρίζονται κιόλας,ούτε φιλίες δημιουργούνται.Είναι απλά ένα καθημερινό ημερολόγιο ηλεκτρονικό προσωπικόκαι τίποτα άλλο.Που δεν έχει σκοπό προσέλκυσηςεπισκεπτών.Έτσι, απλάκαλό σου πρωινόθέλει χαμόγελο η ζωήκαι καλή καρδιάκαι όχι μπλογκς !

At Σαβ Οκτ 21, 05:06:58 πμ, Stavros Katsaris said...
Ένας χώρος έκφρασης όπου χωράνε όλοι εκτός της λογοκρισίας.Αυτό είναι για μένα το μπλογκ!Καλημέρα!

At Σαβ Οκτ 21, 10:22:28 πμ, Markos said...
Το ή τα μπλογκς είναι αυτά που κάθε στιγμή θέλω να είναι ...Κοντολογίς, δεν μπαίνει ορισμός..Καλή σου ημέρα

At Σαβ Οκτ 21, 01:18:20 μμ, Ασκαρδαμυκτί said...
Μπλογκ είναι ... να κερνάς ποτό κάποιον άγνωστο σε ένα μπαρ και το ξημέρωμα να τον καλημερίζεις και να του λες "θα τα ξαναπούμε αύριο δικέ μου"...

At Σαβ Οκτ 21, 03:04:11 μμ, elpida said...
σαιλορ μου, δεν διαφωνώ σε όσα λες.Σίγουρα η ζωή είναι έξω. Κι εγώ προσωπικά την ζω κανονικότατα. Απλά, τα ωράριά μου είναι δύσκολα, λόγω της δουλειάς του άντρα μου, παλιότερα και δική μου.Έχω μάθει να κοιμάμαι αργά το πρωί, οπότε, τώρα που είμαι συνταξιούχα (την τύφλα μου!)οι ώρες που έχω ελεύθερες δεν συμπίμπτουν με τους άλλους. Όλα τα άλλα που λες... γίνονται νωρίτερα. Βαρέθηκα να βλέπω τιβι, ταινίες έχω δει άπειρες, μουσική ακούω ταυτόχρονα όταν θέλω, βιβλία διαβάζω όποτε θέλω, μια ζωή τα βράδυα έγραφα και έχει γεμίσει ο τόπος χαρτί, οπότε το μπλογκ, είτε με διαβάζουν είτε όχι, ήρθε και έδεσε!Δεν είμαι και ο τύπος που γυρνάω τα βράδια, ενώ ο άντρας μου κοιμάται για να πάει χαράματα στη δουλειά. Ούτε με καλύπτουν ανούσιες παρέες, μόνο και μόνο για να βγω βόλτα. Χαμένο χρόνο θεωρώ στη ζωή μου, παρέες που δεν είχαμε τίποτα κοινό και ενδιαφέρον να συζητήσουμε και τρέχαμε για τσίπουρα.Όταν μεγαλώνεις νομίζω, επιλέγεις τι σου αρέσει και τι μπορείς να κάνεις.Εξαρτάται και ο κύκλος σου. Σε θέατρα, σε συναυλίες κ.λπ. πάντα μόνη πάω.Βρέθηκα σε λάθος μέρος!Τι να κάνω; Οι γνωστές μου δεν έχουν τέτοια ενδιαφέροντα και ο άντρας μου, όταν έχει χρόνο, όλο στα γήπεδα τρέχει (χρόνια ποδοσφαιριστής και προπονητής) κι εγώ δεν τα πάω τα γήπεδα πια. Με κούρασαν και τα βρίσκω σκληρά.Άσε που λόγω του άντρα μου έχω φάει το βρίσιμο της ζωής μου! Από νέα.Γύριζα στο σπίτι κλαμμένη.Και τώρα βρίζουν, αλλά τουλάχιστον δεν τους ακούω. Γι΄αυτό σου λέω ότι το μπλογκ είναι για μένα ότι χρειαζόμουν!Μιλάω με όσους έχουν κάτι να πουν για την ζωή και τα προβλήματά της και δεν ψάχνω για "φίλο"!Δόξα τον Θεό, αυτό το κεφάλαιο είναι καλλυμένο από όλες τις πλευρές. Το καλλιτεχνικό μου είναι ακάλυπτο μια ζωή, λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, κι αυτό προσπαθώ να καλύψω όσο γίνεται, για να ισσοροπήσω μέσα μου. Στα μλπογκ υπάρχουν άνθρωποι που μιλήσαμε, που γνωριστήκαμε και άξιζαν και αξίζουν. Ξεχωρίζουν αυτοί ξέρεις, απ΄τα θέματά τους. Όπως ξεχωρίζεις κι εσύ απ΄τα γραφόμενά σου και γι΄αυτό διατηρούμε τόσον καιρό την "Καλημέρα" και την "Καληνύχτα!" Εσύ είσαι λίγο πιο τυχερός που είσαι ανώνυμος, αλλά κι εγώ σε λίγο καιρό, θα γίνω!Κι αυτό για να μπορώ να γράφω πιο ελεύθερα τις σκέψεις μου και τα προβλήματά μου, όπως κι εσύ!Με καταλαβαίνεις καθόλου; Κι έπειτα άλλο εσύ που είσαι άντρας κι άλλο εγώ που είμαι γυναίκα.Εσύ μπορείς να βγαίνεις κάθε βράδυ, ενώ εγώ και να το μπορούσα δεν θα το έκανα.Είμαι τύπος μοναχικός και μ΄ευχαριστεί ο τρόπος που ζω.Φιλιά πολλά σαιλόρ! Σε ζάλισα!

At Σαβ Οκτ 21, 03:05:42 μμ, elpida said...
Γεια σου Σταύρο μου, με τα λουλούδια σου!

At Σαβ Οκτ 21, 03:07:40 μμ, elpida said...
ασκαρδαμυκτιΝαι! Για κάποιους μπορεί να είναι αυτό και δεν το παρεξηγώ.Για μένα δεν είναι όμως, έτσι.

At Σαβ Οκτ 21, 03:10:07 μμ, elpida said...
ΜάρκοςΚοντολογίς, δεν μπαίνει ορισμός!Πέστο χρυσόστομε! Νιώθω ότι εσύ με καταλαβαίνεις περισσότερο απ΄όλους!Να είσαι καλά Μάρκο μου!

At Σαβ Οκτ 21, 05:18:41 μμ, George said...
Θα ήθελα να λειτουργεί ώς η άλλη ματιά στις σκέψεις μου. Να δίνω εγώ την δική μου άποψη στις σκέψεις άλλων. Όλα βέβαια καλόπιστα και καλοπροαίρετα. Είναι ένας άλλος τρόπος έκφρασης συναισθημάτων και ιδεών, σύγχρονος και αλληλεπιδραστικός, (δεν έβρισκα άλλη λέξη, συγχωρήστε με).Πάντως όλα αυτά συνοδεύονται απο την διατήρηση της ανωνυμίας μας, που ακόμα δυστυχώς δεν μπορώ να πώ με βεβαιότητα αν είναι καλό ή κακό αυτό.

At Σαβ Οκτ 21, 06:28:06 μμ, elpida said...
georgeΚαλό είναι για αυτόν που γράφει κείμενα, να κινείται και ανώνυμα και επώνυμα. Γι΄αυτόν που σχολιάζει στα επώνυμα, καλά θα ήταν να μην κρύβεται πίσω απ΄την ανωνυμία. Μπερδεμένα είναι τα πράγματα. Ούτε εγώ καταλήξει στο σωστό συμπέρασμα ακόμη. Το ψάχνω. Κάπου θα βρω την χρυσή τομή, ελπίζω!

Τετάρτη, Οκτώβριος 18, 2006

"Να κλέβεις!" με είχε συμβουλέψει.

Ήταν τότε. Στα πρώτα μου βήματα. Μια φίλη μου έτυχε να διαβάσει κάποιο ημερολόγιο και με ξεσήκωσε να δακτυλογραφήσω κάτι και να το στείλω σε ένα εκδοτικό οίκο."Μοιάζεις πολύ με την τάδε!" μου είχε πει και όταν διάβασε κι ένα άλλο ημερολόγιο των παιδιών μου, έμοιαζα και με την άλλη "τάδε!"Μα καλά, έτσι γράφουν οι συγγραφείς σήμερα; την ρώτησα. Εγώ θυμάμαι που διάβαζα κάποια βιβλία στα μαθητικά χρόνια, ότι εκείνα τα βιβλία ήταν αλλιώτικα. Τα λόγια τους δεν ήταν όπως μιλάμε, είχαν νοήματα, είχαν αξίες, είχαν βάθος."Καλά από πότε έχεις να διαβάσεις;" με ρώτησε."Από τότε που τελείωσε το σχολείο!" της απάντησα φυσιολογικότατα.Είχα άλλα προβλήματα μετά το σχολείο. Αν αγαπούσα το διάβασμα, θα διάβαζα όταν έπρεπε. Θα κατάφερνα να σπουδάσω κάτι και δεν θα άλλαζα εκατό δουλιές για να ζήσω στην πόλη. Μετά ήρθε ο γάμος, δυο παιδιά, συνάμα δουλειά και δεύτερη δουλειά. Δεν είχα διαβάσει ούτε ένα βιβλίο απ΄τα 18 ως τα 33! Είχα γράψει πολλά όμως μέχρι τότε, για να εκτονωθώ, για να μιλήσω σε κάποιον. Αυτό δεν πάει να πει ότι κι εγώ είμαι συγγραφέας! Όχι τουλάχιστον σαν αυτούς που εγώ θαύμαζα και είχα πολύ ψηλά.Να μην τα πολυλογώ. Βρέθηκα με δακτυλογραφημένο το ημερολόγιο της Μάννας, σε έναν εκδότη που είχε και βιβλιοπωλείο στα μέρη μου. Αυτό με ενδιέφερε. Την Μάννα ήθελα να δοξάσω στο χωριό της και τίποτ΄άλλο!Εκείνος διάβασε και μπροστά μου κάποιες σελίδες και πίσω μου."Θα το διαβάσω απόψε", μου είπε. "Έλα αύριο να συζητήσουμε. Κι αν θέλεις, έλα μερικά απογεύματα μετά τη δουλειά να με βοηθήσεις, γιατί έφυγε μια κοπέλα".Την άλλη μέρα και όχι μόνο, πήγα και ξαναπήγα και δούλεψα κοντά στα βιβλία εθελοντικά.Εκεί άρχισα να τ΄αγαπώ, να τα σκαλίζω και να τα διαβάζω."Μοιάζεις με την τάδε, γράφεις σαν την τάδε, αγγίζεις, παρασέρνεις, μα πρέπει να διαβάσεις πολύ και να κλέβεις ότι σου αρέσει, με τρόπο!" με συμβούλεψε ο άνθρωπος που ζούσε 80 χρόνια μέσ΄τα βιβλία και τον θαύμαζα τόσο πολύ.Την συμβουλή του όμως αυτή, δεν την περίμενα ποτέ απ΄το στόμα του. Θείχτηκα πολύ όταν μου είπε "να κλέβω!" Με την καλή έννοια το εννοούσε ο άνθρωπος. Για να διορθωθώ, να γίνω καλύτερη και να αρέσω στους άλλους. Εγώ όμως προσβάλθηκα πολύ, τότε. Ήθελα αν αρέσω, να αρέσω όπως είμαι. Όχι με "πατερίτσες".Ότι βιβλίο μου πρότειναν να διαβάσω εκείνο τον καιρό, το ξεφύλλιζα και διάβαζα σκόρπιες σελίδες, μόνο και μόνο για να δείξω ότι το διάβασα, αν με ρωτούσαν. Φοβόμουν μην επιρεαστώ. Μην αλλάξω κάτι. Μην προδώσω το παρελθόν. Μην προδώσω εμένα!"Να προσπαθήσω να το κάνω μυθιστόρημα, να γίνει κλασσικό, να μείνει στην ιστορία" ήταν η πρότασή του. Πέρασαν τόσα χρόνια από τότε. Όσα βιβλία κι αν έχω διαβάσει από τότε, όσο κι αν μ΄άρεσαν, άλλο απ΄το ότι είδα κάποιες τεχνικές στα κεφάλαια, με τίτλους ή όχι, δεν μπόρεσα ποτέ να "κλέψω" ή να διορθώσω τίποτα σε ότι ήδη έχει γραφτεί. Θεωρώ ότι κάθε γραπτό αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη στιγμή κι όπως η στιγμή δεν γυρίζει πίσω και δεν μπορείς να επέμβεις στο παρελθόν, έτσι δεν μπορεί και ο ίδιος ο συγγραφέας να επέμβει σε παλιό γραπτό του. Ας γράψει καινούργιο. Καλύτερο.Μπορεί ο τρόπος σκέψης μου και γραψίματος να άλλαξε με την διαφορά ηλικίας ή με την ανάγνωση κάποιων βιβλίων και να φαίνεται αυτή η αλλαγή στα καινούργια μου γραπτά, αλλά αυτό, το "να κλέψω", δεν το έκανα, ούτε θα το κάνω ποτέ. Θεωρώ ότι προδίδω την ίδια την ψυχή μου, γιατί αυτή γράφει και όχι εγώ.Εσείς θα μπορούσατε να "κλέψετε" ποτέ;(Αυτό το ποστ προέκυψε απ΄τα σχόλια του προηγούμενου ποστ "Τι θα πει συγγραφέας;")
posted by elpida @ 10/18/2006 11:28:00 μμ 14 comments
14 Comments:
At Πεμ Οκτ 19, 03:56:58 πμ, Λύσιππος said...
Αν κλέψεις την ίδια την ψυχή σου δε γίνεσαι πλουσιότερος. Ακούγεται εύκολο, κι όμως είναι η Απόλυτη Δοκιμασία - το να είσαι πιστός στον εαυτό σου.

At Πεμ Οκτ 19, 11:39:37 πμ, George said...
Δεν νομίζω να χρειάζεται να κλέψεις τίποτα. Είναι τόσο γλαφυρή και ωραία η γραφή σου που δεν νομίζω οτι το έχεις ανάγκη. Προσωπικά μου αρέσει το βιβλίο αλλά κάποιες φορές τα έχω παρατήσει στην μέση καθώς δεν μπορούσα να αντέξω να τα διαβάσω. Μου φαίνονταν βαρετά. Άλλα πάλι είμαι ικανός να τα διαβάσω σε λίγες ώρες. Δεν έτυχε να διαβάσω δικό σου αλλά πιστεύω οτι θα μπορούσα να το διαβάσω γρήγορα.

At Πεμ Οκτ 19, 11:45:14 πμ, Sailor said...
Καλημέρα ΚατερίναΕίναι η απόλυτη δοκιμασίαόπως γράφει και ο λύσιπποςπολύ σωστά !Είμαι απόλυτος σε ορισμέναπράγματαΤι να κάνω !Ποτέ δεν έγραψα κάτι,έστω και το πιο απλό, κλέβοντας από κάποιονάλλο, δεν έχω κάτι να γράψωδεν ξέρω δεν μπορώ είμαι αδιάβαστοςδεν γράφω τόποταπολύ απλάΈτσι ήμουν από το σχολείο μουκαι έτσι συνέχισα και στη ζωή μου.Τώρα διαβάζω, σπουδάζω, σκέφτομαιβλέπω, ζω και γράφωαυτά που έχω μέσα μουαυτά που μπορώ να γράψωκαι όχι για να εντυπωσιάσω !Καλό σου πρωινόαγαπημένη μου Κατερίνα !

At Πεμ Οκτ 19, 02:44:37 μμ, elpida said...
ΛύσιππεΑπόλυτη δοκιμασία δεν ξέρω αν είναι, ξέρω μόνο ότι αυτό το μπορώ!Τ΄άλλο δεν μπορώ!

At Πεμ Οκτ 19, 02:49:20 μμ, elpida said...
georgeΓιώργο μου, ευχαρίστως θα σου χάριζα το "Γράμμα στην μάννα... με δυο ν", για να δω αν θα τ΄αφήσεις στην μέση, αλλά δεν ξέρω διεύθυνσή σου. Απ΄τα γράμματα που παίρνω τόσα χρόνια, όλοι το διάβασαν σε ένα βράδυ, εκτός από έναν άντρα που δεν το άντεχε, γιατί έκλαιγε και το διάβασε σε δόσεις.

At Πεμ Οκτ 19, 02:53:36 μμ, elpida said...
Είμαστε το ίδιο σαιλόρ. Γράφουμε αυτά που έχουμε μέσα μας και όχι για να εντυπωσιάσουμε. Αν και το να καλυτερέψουμε το μέσα μας και να το σμιλέψουμε, δεν είναι κακό.Για μας τους ίδιους όμως και όχι για τους άλλους.Φιλιά πολλά σαιλόρ!Καλό απόγευμα!

At Πεμ Οκτ 19, 04:09:28 μμ, Anonymous said...
Aλίμονο σε όποιον αρνείται να "κλέψει" και κατόπιν αδυνατεί να το αναπαραγάγει με τον δικό του προσωπικό τρόπο. Θα μείνει στάσιμος.Παιδιά πολλών ανθρώπων είναι τα λόγια μας σημείωνε ο Γιώργος Σεφέρης.

At Πεμ Οκτ 19, 06:45:48 μμ, simon says said...
Εγώ για ένα γειά πέρασα αφού ο ΟΤΕς δεν έκλεισε ακόμα τη γραμμή. Όσο γι' αυτή την ιστορία με τις κλοπές.. τι να πω; Ξέρεις, πάνω-κάτω. Υπάρχουν συγγραφείς αυτόφωτοι και συγγραφείς ετερόφωτοι. Σαν αναγνώστης χαίρομαι και τους δυο από τη στιγμή που έχουν να μου δώσουν κάτι σημαντικό με τον τρόπο τους.:Ο)

At Πεμ Οκτ 19, 08:42:44 μμ, Alexandra said...
δεν κλέβω... (γράφω και εγώ βιβλία)... είμαι εγώ... θα μπορούσα να πω ότι διαβάζω σαν αναγνώστης, αλλά δεν λειτουργώ μεθοδικά... ίσως έρχονται τα ερεθίσματα μόνα τους (αν πρέπει να έρθουν)...το βασικό είναι κάποιος να αποκτήσει τη δική του 'φωνή' στο γράψιμο. τη μοναδικότητά του...

At Παρ Οκτ 20, 12:46:11 πμ, elpida said...
Ανώνυμε, με την μορφή που το εννοείς, δηλαδή διαβάζοντας πολύ και ότι σου μείνει να ζυμωθεί με την δική σου πάστα, το δέχομαι κι εγώ. Γιατί σίγουρα διαβάζοντας πολύ, κάτι θα μείνει, σαν σκέψη, σαν ιδέα. Και σίγουρα έτσι εξελισσόμαστε. Εγώ όμως δεν εννοώ αυτό το κλέψιμο. Αυτό είναι μόρφωση. Εννοώ το άλλο που εννοούσε ο παπούς και που πράγματι το κάνουν πολλοί, όχι μόνο σ΄αυτόν τον χώρο. Δεν ξέρω αν με κατάλαβες, αλλά θα΄θελα να με καταλάβεις. Εννοώ να παραμένεις ο εαυτός σου, μετά την οποιαδήποτε γνώση ή επιρροή. Να μην μοιάζεις, να μη θυμίζεις, να μην είσαι άλλος. Κι αν νιώθεις την ανάγκη να γράψεις, να γράψεις κι όχι να πρέπει να διαβάσεις τόμους βιβλιοθήκης, για να γράψεις κάτι καλύτερο, απ΄αυτό που θα έγραφες μόνος σου ή μετά να το στολίσεις με όμορφες λέξεις που στη ζωή σου ποτέ δεν λες.Τι να σου πω. Έχω δεχτεί τόσες "κουφές" συμβουλές τόσα χρόνια που θα σε κουράσω αν τις γράψω. Εύχομαι μόνο να καταλάβεις, κάτι,απ΄αυτά τα λίγα που γράφω.Σ΄ευχαριστώ που μου έγραψες κι ας μην σε ξέρω. Και για να δεις ότι το χάρηκα, σου λέω ότι αυτό το κόμπλεξ των γνώσεων που δεν έχω, μου το κόλλησαν κάποιοι τρίτοι που τους θαύμαζα, τότε. Τώρα όμως, όχι.

At Παρ Οκτ 20, 01:00:18 πμ, elpida said...
Γειά σου σίμον μου!Μέσ΄τα τόσα στραβά που περνάω τον τελευταίο καιρό, έγινε και ένα καλό. Πέρασα και ρώτησα στον Γερμανό και μου είπαν ότι το πακέτο σύνδεσης που έκανα τότε (και δεν καταλάβαινα και πολλά)ήταν 6μηνο και όχι τετράμηνο και ότι μετράει η μέρα που συνδέθηκε απ΄τον ΟΤΕ και όχι όταν το πλήρωσα. Άρα, επειδή δεν θυμάμαι ημερομηνίες (έχω μπλέξει με τόσα πολλά και το ξέρεις) ή που θα προλάβετε να μου πείτε Χρόνια Πολλά για την γιορτή μου, ή που θα προλάβω να σας πω εγώ "Καλά Χριστούγεννα!" Σίγουρα δεν θα ανταλάξουμε ευχές τον καινούργιο χρόνο, μα ως τότε, έχει ο Θεός! Ποτέ δεν ξέρεις! Ας είμαστε καλά και όλα θα τα αντιμετωπίσω ένα ένα, γιατί έχω πελαγώσει. Ένα είναι σίγουρο. Δεν θέλω να σας χάσω!Όσο για τους συγγραφείς συμφωνώ!"Να δώσουν κάτι με τον τρόπο τους".Κι όχι ακολουθώντας την μόδα ή "καλούπια".

At Παρ Οκτ 20, 01:03:47 πμ, elpida said...
Alexandra μου, πολύ το χάρηκα! Θα ΄θελα να διαβάσω βιβλίο σου!Είμαι σίγουρη πως εσύ έχεις διατηρήσει την μοναδικότητά σου! Θέλω να σε συγχαρώ και που κατάφερες και κράτησες την ανωνυμία σου. Μπράβο σου! Εγώ λύγισα. Τσάκισα για κάποιους λόγους...

At Παρ Οκτ 20, 11:08:20 πμ, Alkyoni said...
Σαν φιλόλογος και σαν άνθρωπος που έχει διαβάσει "άπειρα" λυριολεκτικά βιβλία,δεν πιστεύω σ αυτό που λέμε "κλοπή" αν δεν γίνεται εσκεμμένα...Υπάρχουν τα "εργαλεία" οι λέξεις,τα μοτίβα ή έστω πλοκή το ύφος-στυλ γραφής..Και πολλοί οι συγγραφείς (συμπεριλαμβανομένων κι αυτών που νομίζουν πως είναι) Πόσο εύκολο λοιπόν είναι να γράψεις κάτι που να μην θυμίζει κάτι;Επιρροές ναι το καταλαβαίνω απόλυτα,κλοπή όχι.αυτό ίσως να ναι και αυτό που ονομάζεται συνέχεια στην "νεοελληνική λογοτεχνία" η εξέλιξη....Καλή μέρα

At Παρ Οκτ 20, 01:54:41 μμ, elpida said...
Αλκυόνη μου, χαίρομαι πολύ που είσαι φιλόλογος. Μακάρι να σε ήξερα από κοντά, να με διορθώνεις. Θαυμάζω πολύ τους φιλόλογους, γιατί έχουν μόρφωση και την γνώση. Θα πρέπει όμως να κατάλαβες ότι εγώ μιλάω για την εσκεμμένη κλοπή. Ίσως δεν το έχω διατυπώσει καλά, ώστε να το καταλάβετε. Ίσως να εννοείς και μένα σ΄αυτούς που νομίζουν ότι είναι συγγραφείς και μάλιστα τους καβαλημένους! Αλλά σου εξηγώ ότι αυτό το αρνούμαι από τότε που έβγαλα το πρώτο μου βιβλίο. Διόρθωνα ότι είμαι ψυχγραφέας, γιατί έγραφα και γράφω μόνο με απόθεμα ψυχής, αλλά κανένας δεν το δεχόταν, γιατί λέει δεν υπάρχει τέτοιος τίτλος. Έτσι παντού μου "κοτσάρουν" τον άλλο τίτλο και νιώθω πως χωρίς να το θέλω, προσβάλλω τους άλλους. Γι΄αυτό εδώ και τόσα χρόνια ζητάω να μπαίνουν τουλάχιστον οι σωστές "ταμπέλες".Επιρροές σου είπα πως κι εγώ τις δέχομαι, γιατί αυτό λέγεται εξέλιξη. Τ΄άλλο δεν δέχομαι.Σ΄ευχαριστώ και συγνώμη,που δεν μπορώ να διατυπώσω σωστά και εύκολα αυτό που με έχει ενοχλήσει.Ίσως να είναι και λίγο τα χέρια μου δεμένα, λόγω της μη ανωνυμίας σ΄αυτό το μπλογκ.Έχουν δει πολλά τα ματάκια μου στην επαρχία.Καλή σου μέρα και σένα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: